Manometer 2 bar/30psi

MANOMETER TESS as

Har set slikt selv og det er god kvalitet iallefall.

Arbeidstrykk Manometrets trykkområde skal velges slik at normalt måletrykk ligger mellom 25 og 75 % av full skala. Det er en god regel å velge full skalaverdi lik det dobbelte av arbeidstrykket. Dersom skalaen på manometeret har en sort pil mot slutten av skalaen, kan normaltrykket økes til 90 % av full skala ved pulserende trykk, og 100 % ved statisk trykk.
 
MANOMETER TESS as

Har set slikt selv og det er god kvalitet iallefall.

Arbeidstrykk Manometrets trykkområde skal velges slik at normalt måletrykk ligger mellom 25 og 75 % av full skala. Det er en god regel å velge full skalaverdi lik det dobbelte av arbeidstrykket. Dersom skalaen på manometeret har en sort pil mot slutten av skalaen, kan normaltrykket økes til 90 % av full skala ved pulserende trykk, og 100 % ved statisk trykk.

Ser Tess har slike, så får stikke innom de en dag å se. Jeg jobber mye rundt en bar (maks) slik at da bør vel 2.5 bar være OK...?

MANOMETER TESS as
 
Ja, det var det da... det er kanskje ikke det samme som npt..?

EDIT: Det er det ikke, nei...

Nei, men tess har alt. Du har flere grupper innenfor 63mm klokke å velge mellom der. Så du finner det du trenger. De er såvidt jeg har skjønt delt opp i NPT bak/under og BSP bak/under. Så fire grupper. Du må bare velge riktig gruppe på nettsiden først, og så velge riktig manometer innad i den gruppa :)
 
Nei, men tess har alt. Du har flere grupper innenfor 63mm klokke å velge mellom der. Så du finner det du trenger. De er såvidt jeg har skjønt delt opp i NPT bak/under og BSP bak/under. Så fire grupper. Du må bare velge riktig gruppe på nettsiden først, og så velge riktig manometer innad i den gruppa :)

Ser nå at det jeg har er 50mm, mens TESS sine minste er 63, slik at jeg må nok finne meg ett en annen plass... De har forsåvidt det jeg trenger på amazon til $8,50, men det påløper $40 i frakt, og det er litt i overkant...
 
Ser nå at det jeg har er 50mm, mens TESS sine minste er 63, slik at jeg må nok finne meg ett en annen plass... De har forsåvidt det jeg trenger på amazon til $8,50, men det påløper $40 i frakt, og det er litt i overkant...
Hæ. Nei. Det er klokka som er 63mm i diameter. Gjengene hvis du velger riktig er fortsatt 1/4". Tess har det du trenger, bare gå dit, ikke noe mer hassle. Prima kvalitet og :)
 
Men er det så trangt at 6.5mm ekstra vil gjøre at du ikke får montert den?

Manometer 3 bar - Hiwi

Med denne så har ikke dimensjonen noe å si, men kjenner ikke gjenger på den. Men tror 1/4" NPT er så å si standard?
Clas Ohlson har for øvrig en 6bar til 113kr, men ikke lagerført ser det ut til.

Reserveklokke til CO2-regulator (0 - 4 Bar)

Selv har jeg et digitalt manometer jeg kjøpte på ebay til litt under 100kr inkl frakt, burde fungere godt til dette bruket.
 
Hæ. Nei. Det er klokka som er 63mm i diameter. Gjengene hvis du velger riktig er fortsatt 1/4". Tess har det du trenger, bare gå dit, ikke noe mer hassle. Prima kvalitet og :)

Jepp, det er klokka jeg tenker på. På det manometeret som fulgte med er den 50 mm. Tess har 63 mm som minstemål, og jeg frykter det blir litt for stort mtp montering. Den kommer fort i konflikt med selve tri-clamp festet da. Jeg får ta et kontrollmål. Frakten på Amazon er dyr, men jeg ser den er så og si lik om man bestiller to, slik at det gjerne ikke blir så ille. Dette er ikke første gang jeg har klart å kakke i stykker et manometer, føler det fort blir litt sånn 'forbruksvare' dette, så det er kanskje greit å ha et i back up... :p Kvaliteten på de til Tess ser imidlertid meget bra ut...
 
Men er det så trangt at 6.5mm ekstra vil gjøre at du ikke får montert den?

Manometer 3 bar - Hiwi

Med denne så har ikke dimensjonen noe å si, men kjenner ikke gjenger på den. Men tror 1/4" NPT er så å si standard?
Clas Ohlson har for øvrig en 6bar til 113kr, men ikke lagerført ser det ut til.

Reserveklokke til CO2-regulator (0 - 4 Bar)

Selv har jeg et digitalt manometer jeg kjøpte på ebay til litt under 100kr inkl frakt, burde fungere godt til dette bruket.

Jepp, det kan fort ha noe å si.. Vil helst ha feste bak, og synes og det fort blir for grovt med noe større enn 2,5 bar. Liker og at det viser PSI da jeg gjerne fyller fra gjæringskar til tank med et par psi forskjell. Det var utrolig enkelt å stille inn dette med det manometeret jeg hadde (viste 0-30 psi), slik at jeg optimalt sett ønsker noe tilsvarende. Blir fort amazon på meg...
 
Oh. Jeg visste ikke at 63mm vs 50mm ville bli trøbbel mtp plass. Det er 6,5 mm i hver retning.
Men mål. Du skal ikke måtte trenge å importere en manometer fra andre siden av atlanteren, synes jeg. Et godt manometer er gull verdt synes jeg. Akkurat som et godt membran på en spundingventil. Manometerne fra tess kan man også lufte ut, det er det ikke alle "billig"-manometere man kan gjøre på, dvs at de kan resettes til temperaturomgivelsene. Vinter/sommer f.eks.
 
Tilbake
Topp