Min lille pumpe er død?

Min pumpe er lik denne: http://www.ebay.com/itm/DC-12V-Elec...tDomain_0&hash=item3a603d21a2#ht_3191wt_1139
Idag begynte den å fuske litt etter jeg slo den av. Den ville ikke starte igjen.
Etter en liten "pause" gikk den fint igjen.
Men nå har den gått helt i stå.

Fikk koblet den fra BB30'en og sjekket impelleren, den sto dønn fast.
Selve navet som driver impelleren vil ikke rundt. Med kraft går den rundt, men ikke for sin egen motor.
Kjenner at når jeg kobler strøm til rykker det såvidt i selve pumpa, så motoren er ennå i live.

Men, det er ikke mulig å åpne selve pumpen for å evt. fikse navet.
Noen som har noe reodor felgen råd til meg?

(Må få meg skikkelig pumpe...)

Størknet sukker inni pumpehuset?
Prøv å legge pumpa i kokende vann i et minutt eller to, og koble deretter på spenningen og se om den drar i gang....

Av en eller annen grunn kom den seg igjen.
Mulig at det er sukkerstoff som har klistret den fast, men det var da noe inni h.... så fast og da.
Må uansett anskaffe meg en mer pålitelig pumpe.

Jeg oppgraderte fra din pumpe til en March 809. Det var en helt annen verden. Men prisen er matchende da. 200$ inkludert frakt fra Tescopumps. Staten tok også 450 kr. 1700kr tilsammen altså.

Har glodd litt på MD10 og MD20 pumpene, og lurt litt på om jeg lik så godt skal få meg en march pumpe?
MD20 er jo nesten like dyr som MD20.
Og det var ingen som sendte til Europa nå, kun usa. :(

Aleksander_B skrev:
Har glodd litt på MD10 og MD20 pumpene, og lurt litt på om jeg lik så godt skal få meg en march pumpe?
MD20 er jo nesten like dyr som MD20.
Og det var ingen som sendte til Europa nå, kun USA. :(
March er konge det, litt overkill kansje då den kan gi mykje meir flow enn du treng. På ei anna side burde du få mother of all whirlpools i BB30'en med den ;)

Ideelt sett kunne jeg tenke meg en IWAKI MD10, da den så passe ut i forhold til BB30.
Som du sier er en march overkill for BB30. (Og jeg som ikke kjører whirlpool engang  :roedme: )

Har march pumpe selv, og anbefaler den! Har ikke annen erfaring enn march pumpe, så jeg skal ikke si noe om andre... Enig med Rune her, kjøp pumpe som takler framtidige utbyttinger..

Tilbake
Topp