Mindre gjæringsdunker

Heisann,

Noen som har forslag til noen mindre gjæringsdunker enn de standard ~30 liters dunkene?
Jeg tenker at brorparten av mine brygg fremover kommer til å være i ca 10 liters klassen. Har da også lyst til å ha flere brygg på gang samtidig, men har ikke plass til flere store dunker.
Noen forslag til alternative dunker?

På forhånd takk for hjelpen!
 
Disse er fine, men litt dyre: http://shop.humle.se/se/grp/betterbottle.php
Jeg så også noen drikkevannstanker på SmartClub med stor åpning for lettere rengjøring. De var vel på rundt 10 liter. Husker ikke prisen, men de var ikke så dyre.
Edit: Da jeg så innlegget over, fant jeg ut at det nok var Clas Ohlson jeg så dem på.
 
Jag har brukt både de fra CO og better bottle(nu gått över till bara better bottle). Tror better bottle håller mye längre så på sikt kan det vara att de ikke blir så mye dyrare, og så skall de vara helt täta samt att de är väldigt enkla att göra rent (glatt insida).
 
Takk for svar!

Jeg har siklet litt på betterbottle, men synes det blir litt i dyreste laget i første omgang. Jeg vil heller kjøre en billig linje nå, så får jeg oppgradere neste gang.
Den CO løsningen så jo genial ut. Tar en tur dit i morgen og tar en nærmere titt på de!

Hvis det er noen som har enda flere forslag så er det bare a rope ut!!
 
Kanskje restauranter har slike bøtter stående? De får gjerne matvarer i større forpakninger enn vi gjør i butikken, så det kan godt tenkes at det brukes 10 l bøtter til formålet.
 
På vinråstoffhuset i Trondheim har de 5- og 10-literskanner der de også selger skrukork med gjærlås som passer.

Jeg har endel sånne jeg bruker til å gjøre parallelfermenteringer eller prøve ut nye ekseperimentelle ting. De burde gå an å få tak i andre steder også.
 
Takk for alle forslag!

Jeg tok en tur til CO i dag og kjøpte meg like så godt 2 av de 10l dunkene.
Gleder meg til å prøve de!
 
Dalaker skrev:
På vinråstoffhuset i Trondheim har de 5- og 10-literskanner der de også selger skrukork med gjærlås som passer.

Var innom nettsidene deres i kveld, men fann ingenting om disse kannene. Veit du om de har de i butikken? (Skal nemlig til Trondheim om noen uker...)
 
Jeg har ikke vært innom der på en stund, men det pleier å være ganske standard. Evt. kan du ringe dem.
 
Tilbake
Topp