Monster Mill reservedeler

Har fatt tak i en brukt Monster Mill men låseskruene til valsene mangler. Er det noen som vet hvilken dimensjon det er (antagelig i tommer) og hvor de kan skaffes?
 
Hansen og Krogh i Stålfjæra, i Oslo, har bra utvalg av skruer og bolter, hvis du bor i nærheten. Jeg har ikke MM, så får ikke hjulpet deg med mål på låseskruene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vanskelig å vurdere, for tommelskruer finnes ikke;).

Det gjør det vel. Ikke spesielt anvendelig til ølbrygging dog, og betydelig lettere å få tak i på 1700 tallet enn i dag.
197e26d83f279fcfa4129e44e80998f1.jpg
 
Det gjør det vel. Ikke spesielt anvendelig til ølbrygging dog, og betydelig lettere å få tak i på 1700 tallet enn i dag.
197e26d83f279fcfa4129e44e80998f1.jpg

Det bildet er en kjedelig påminnelse om hva historia vår for en alt for stor del består av. Dessverre er jeg ikke så sikker på at de er vanskelige å få tak i i våre dager, heller:(.

Ikke at vi har så mye mer å rose oss for enn våre tidligere unionspartnere, men jeg tror ordet er importert fra dansk. "Tommeskruer", altså. Det virker ulogisk at det heter det, men det er det jo mye som gjør.
 
Det bildet er en kjedelig påminnelse om hva historia vår for en alt for stor del består av. Dessverre er jeg ikke så sikker på at de er vanskelige å få tak i i våre dager, heller:(.

Ikke at vi har så mye mer å rose oss for enn våre tidligere unionspartnere, men jeg tror ordet er importert fra dansk. "Tommeskruer", altså. Det virker ulogisk at det heter det, men det er det jo mye som gjør.

«Legger seg paddeflat» #beertwo
 
Tilbake
Topp