Mottrykksfyller

Hm. Skuff. Ser ikke ut til at denne er stor nok til halvlitersflasker.

Edit: Ved å makse ut alt på lengder fikk jeg den til å gå på halvlitersflasker.

Nå som jeg har demontert fylleren. Hvilken av ventilene er det som er gass inn? Det sitter to stk hvor den ene er rett over den andre.
 
Sist redigert:
Hm. Skuff. Ser ikke ut til at denne er stor nok til halvlitersflasker.

Edit: Ved å makse ut alt på lengder fikk jeg den til å gå på halvlitersflasker.

Nå som jeg har demontert fylleren. Hvilken av ventilene er det som er gass inn? Det sitter to stk hvor den ene er rett over den andre.
Den øverste er gass inn på min.

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
 
Kan du ta noen flere bilder av hvordan du har satt sammen? Jeg fikk min på døra i dag og har prøvd å sette sammen puslespillet, men f.eks slik jeg har satt sammen nå så blir den stangen som er ca 10cm lang øverst i bildet ditt, med opp når jeg drar opp min, og det ser ut til at hendelen kommer i veien for gass-koblingene på flylleren når hendelen er nede.
Det kan jeg, men er ikke hjemme før til uka.
 
Det kan jeg, men er ikke hjemme før til uka.

Det trengs ikke, jeg fikk satt det sammen slik at alt går klar av slanger. Problemet nå er at jeg trenger noe tilsvarende vekten av en moderne panservogn som jeg kan feste stativet i. Har ikke arbeidsbenk.
 
En ting jeg kunne tenkt meg er en form for styring når man putter flasken inn. Slik at man slipper å sikte for å få flasken i senter av den hvite pakningen på fyllereren
 
En ting jeg kunne tenkt meg er en form for styring når man putter flasken inn. Slik at man slipper å sikte for å få flasken i senter av den hvite pakningen på fyllereren

Jeg har vurdert å lage en slags halvmåneform av silikon eller noe lignende. Men jeg må (pr nå) bruke en del kraft for å heve greia, og den var litt treg, kjente friksjon, så jeg oljet hovedstanga, og da har det blitt til at hele anretningen roterer rundt stanga. Vurderer å tørke av oljen, og lime fast alt sammen til stanga.

Da må jeg uansett droppe 0.33L flasker, men det er egentlig helt greit. Får selge de jeg har.
 
Jeg har vurdert å lage en slags halvmåneform av silikon eller noe lignende. Men jeg må (pr nå) bruke en del kraft for å heve greia, og den var litt treg, kjente friksjon, så jeg oljet hovedstanga, og da har det blitt til at hele anretningen roterer rundt stanga. Vurderer å tørke av oljen, og lime fast alt sammen til stanga.
Jeg har bare skrudd sammen alt, og etter det tok jeg bittelitt keg Lube eller hva det heter på stangen rundt der den skal bevege seg. Resten er tørt.
Kan jo også bare slakke fjøra til den er stram nok og lett nok og løfte.
 
Jeg har vurdert å lage en slags halvmåneform av silikon eller noe lignende. Men jeg må (pr nå) bruke en del kraft for å heve greia, og den var litt treg, kjente friksjon, så jeg oljet hovedstanga, og da har det blitt til at hele anretningen roterer rundt stanga. Vurderer å tørke av oljen, og lime fast alt sammen til stanga.

Da må jeg uansett droppe 0.33L flasker, men det er egentlig helt greit. Får selge de jeg har.
Jeg ville ikke limt, da det kan være kjekt og kunne justere høyden til forskjellige flasker
 
Fikk en litt most pakke i posten, ser ut til at nippelen som skal på enden av gjennomføringa på øl-in har ramla ut. Tenker jeg skroter hele gjennomføringa som fulgte med (elendig støpt) og kobler meg rett på øl-in. Noen som har kontroll på om der er standard 3/4 npt gjenger her?
Har fyllern av plast.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
 
Jeg ville ikke limt, da det kan være kjekt og kunne justere høyden til forskjellige flasker

Ja jeg bør kanskje bare holde muligheten for 0.33 åpen. Men oljen rant ned gjennom alt, og smørte alt under punktet hvor jeg tilføre olje. Får tørke skiten og prøve med noe grease. Det virker smartere.

Får kanskje feste den på en alt for stor planke eller noe med vingemuttere så jeg kan sette ølkassa jeg bruker som stol når jeg fyller oppå plankebiten.
 
Fikk en litt most pakke i posten, ser ut til at nippelen som skal på enden av gjennomføringa på øl-in har ramla ut. Tenker jeg skroter hele gjennomføringa som fulgte med (elendig støpt) og kobler meg rett på øl-in. Noen som har kontroll på om der er standard 3/4 npt gjenger her?
Har fyllern av plast.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Jeg sjekket akkurat. Det er nok ikke NPT, den så ikke konisk ut og det sitter en pakning innerst den tetter mot. Men så lenge du får press på pakningen og gjengene tar, så er vel ikke gjengetypen så viktig vil jeg tro, men viktig nok til at du ikke sliter ut gjengene på fylleren.
 
Stilig, det så jo veldig bra ut! For oss som er relativt lite handy: var det vanskelig å tilpasse det drillstativet dere har brukt? Og @magnarm@gmail.com , har du forsøkt ,og fått til, noen løsning

Og et spm til; er det noen med mer fat-kunnskap enn meg som forstår om det ville fungert å bruke en sånn løsning til å flaske direkte fra en Fermentasaurus?
 
Hvis fermentosaurusen tåler karboneringstrykk og ølet i fermentosaurusen er ferdig karbonert burde det jo ikke være noe problem å flaske rett fra den (har ikke sett en fermentosaurus). Jeg flasker rett fra mine gjæringskar som er 30 liters bryggerifat.
Du må ha en overgang på øl ut fra fermentosaurusen til en slange som går inn på øl inn på fylleren. Trenger ikke være tynn/skumdempende type.
Så må du ha en splitter på gass ut gra CO2-flaska di. Den ene går til gass inn på fylleren og den andre går inn i fermentosaurusen. Gasstrykket må være det samme inn på begge to. Dette trykket settes i forbindelse med flaskingen litt høyere enn trykket ølet er karbonert/ i likevekt på. Begynn med en halv bar mer.
 
Tilbake
Topp