Mottrykksfyller

Så meget interessant ut den i stål.

Hvordan er det med reingjøring/desinfisering av den ?
Jeg koblet øl-siden til et fat med starsan, skrudde ut blødeskruen i tillegg. Ble gullende rent og pent. Utrolig fornøyd, skal fikse og tilpasse den litt til longneck 0,5 , så blir den perfekt.

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
 
Så meget interessant ut den i stål.

Hvordan er det med reingjøring/desinfisering av den ?
Jeg koblet øl-siden til et fat med starsan, skrudde ut blødeskruen i tillegg. Ble gullende rent og pent. Utrolig fornøyd, skal fikse og tilpasse den litt til longneck 0,5 , så blir den perfekt.

Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
 
Ikke tappet med ennåo_Oo_O men er god «klemm» ned mot flasken.

Hva slags trykk planlegger du å tappe med? Jeg kjører 2.5 bar i linja mi. Hvis du hadde orket å sett hvis den holder på klemmen ved 2.5 bar og rapportere tilbake ville det vært gull. Hvis du gjør det så gjør det på de siste flaskene :)
 
6C17230D-98AC-4604-9182-BFD19A75FF8B.jpeg Som dere ser kan man stramme fjæra og øke «klemmen» ved å flytte det nedre fjærfeste ned og strammer du så mye du klarer må du bruke jekk for å heve armeno_O
 
Hva slags trykk planlegger du å tappe med? Jeg kjører 2.5 bar i linja mi. Hvis du hadde orket å sett hvis den holder på klemmen ved 2.5 bar og rapportere tilbake ville det vært gull. Hvis du gjør det så gjør det på de siste flaskene :)
Det kan jeg teste, men blir ikke med det første. Men som jeg skriver lenger ned kan du justere klemmen til å bli haaard. Er temmelig sikker på at det ikke er der det vil være problem med så høyt trykk
 
Det kan jeg teste, men blir ikke med det første. Men som jeg skriver lenger ned kan du justere klemmen til å bli haaard. Er temmelig sikker på at det ikke er der det vil være problem med så høyt trykk

Får du festet mottrykksfylleren greit i holderen som den er? Nå så har jeg måttet bruke ei tynn musematte som "buffer", ellers så får jeg ikke strammet rundt fylleren. Skulle fix things some more nå, funket ikke.. Hvis den fylleren du mener funker fint å snu fjæra på, og mottrykksfylleren kan bli klemt fast greit, så må jeg bare bestille en slik med en gang.

Edit: Argh. Ser nå at du har lagt ut bilde hvor alt ser ut til å passe fint.
 
Får du festet mottrykksfylleren greit i holderen som den er? Nå så har jeg måttet bruke ei tynn musematte som "buffer", ellers så får jeg ikke strammet rundt fylleren. Skulle fix things some more nå, funket ikke.. Hvis den fylleren du mener funker fint å snu fjæra på, og mottrykksfylleren kan bli klemt fast greit, så må jeg bare bestille en slik med en gang.

Edit: Argh. Ser nå at du har lagt ut bilde hvor alt ser ut til å passe fint.
Plug and play!!
 
Jeg også.
Bestiller fyller den 11 da det er "salg" på den da.
Er den i plast med metallgjenger grei nok ?

Hvis du mener den "vanlige" så har den vært dugandes for min del iallefall, men jeg vil seff ha den i rustfritt. Jeg klarte ved et trivielt uhell å knekke av selve nippelen til en av gass-koblingene. Tåler "ingenting". Kom borti den med foten, men det var bare nippelen som knakk, fikk skrudd ut gjenge-delen med litt pirk.
 
Mitt tips er å skru ut nippelen som sitter på gass-siden mellom bruk. Og så skru inn igjen ved bruk, slik at man ikke knekker den av ved uhell slik jeg gjorde. Fest en slangestuss med hurtigkobling på den så er det en 10cm stuss bare.
 
Mitt tips er å skru ut nippelen som sitter på gass-siden mellom bruk. Og så skru inn igjen ved bruk, slik at man ikke knekker den av ved uhell slik jeg gjorde. Fest en slangestuss med hurtigkobling på den så er det en 10cm stuss bare.
Takk for tips.
 
Vis vedlegget 33951 Som dere ser kan man stramme fjæra og øke «klemmen» ved å flytte det nedre fjærfeste ned og strammer du så mye du klarer må du bruke jekk for å heve armeno_O
Kan du ta noen flere bilder av hvordan du har satt sammen? Jeg fikk min på døra i dag og har prøvd å sette sammen puslespillet, men f.eks slik jeg har satt sammen nå så blir den stangen som er ca 10cm lang øverst i bildet ditt, med opp når jeg drar opp min, og det ser ut til at hendelen kommer i veien for gass-koblingene på flylleren når hendelen er nede.
 
Tilbake
Topp