Multifunksjons maltmøllebase

Aner ikke... Justerer den på gefuhl og øyemål, kverner noen dl og finjusterer til jeg er fornøyd med resultatet.
Ta for eksempel et gammelt nøkkelkort eller lignende og du kan bruke det til justering. Det har tykkelse på 0.85 mm, så er det ideelt til kondisjonert byggmalt. Er jo greit å ha et mål slik at du vet mølla ikke er mer åpen på ene sida enn den andre.

Ta for eksempel et gammelt nøkkelkort eller lignende og du kan bruke det til justering. Det har tykkelse på 0.85 mm, så er det ideelt til kondisjonert byggmalt. Er jo greit å ha et mål slik at du vet mølla ikke er mer åpen på ene sida enn den andre.
Jeg har vel bladsøker i både tomme- og millimeter et sted.. får finne det og måle så jeg kan replisere innstillinga dersom jeg engang skulle finne på å kverne på en annen innstilling midlertidig.

Jeg har vel bladsøker i både tomme- og millimeter et sted.. får finne det og måle så jeg kan replisere innstillinga dersom jeg engang skulle finne på å kverne på en annen innstilling midlertidig.
En fordel med denne mølla er at du kan stille den om relativt enkelt. Og en sjelden gang - avhengig av hva du brygger - er det nyttig. Det er veldig stor forskjell på kornstørrelsen på ulike korntyper. Hvete renner gjennom på ei innstilling som kverner bygg noenlunde greit, og havre- og rugkorn er enda mye mindre. Så finn fram bladfølerne dine! Uten har du ikke kontroll.

Tilbake
Topp