Bock er vel tysk sånn pr definisjon. Du er muligens ute etter en dubbel? Hva med 7 Fjell sin Sinterklaas?
Sinterklaas - 7 Fjell Brewfather
Be-Ne-LuxSinterklaas er også nederlandsk.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og sjukt god.Sinterklaas er også nederlandsk.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Både Belgia og Nederland har sine bokkøl Dubbel er jeg ikke ute etter ..Bock er vel tysk sånn pr definisjon. Du er muligens ute etter en dubbel? Hva med 7 Fjell sin Sinterklaas?
Sinterklaas - 7 Fjell Brewfather
La Trappe Bockbier synst eg er digg. Kanskje google om du finn noken "klone"-oppskrifter på den?
Sinterklaas har jeg brygget, og er et nydelig øl..men leter fortsatt etter BE- NE BockOg sjukt god.
Vel og merke etter en real dose venting og modning.
Har leita opp og ned på Google : sendt en optimistisk Mail til La Trapp.. men de deler ingen ting ..så trenger fortsatt hjelp
I følge info er den NE søtere en den BE variant, inneholder belgisk kandissukker..? Ifølge tester kom Amstel Bock bra ut men her er nok mange meninger/smaker..Dette er spennende. Noen som vet hva som skiller BeNeLux bock fra Tyske varianter? Går ut fra at dette er undergjærede øl?
Dette er spennende. Noen som vet hva som skiller BeNeLux bock fra Tyske varianter? Går ut fra at dette er undergjærede øl?
Trur det er ein del overgjæra varianter også. Har kun smakt La Trappe sin.Dette er spennende. Noen som vet hva som skiller BeNeLux bock fra Tyske varianter? Går ut fra at dette er undergjærede øl?
Se der ja. Altså et øl med en ganske tradisjonell bock maltbase, uten sukker/sirup. Men allikevel ganske tørt.