NM 2015 - flaskekonkurransen

Skjedde meg i fjor også, var en feil og fikk mail kort tid etter om at jeg skulle se bort i fra diskvalifiseringsmailen.
 
Når blir ølene som er innsendt hentet ? Jeg har en som har ligget nesten to uker på Rimi Tveita, og som skal til Oslo amatørbryggerlaug. Håper den blir hentet innen fristen og ikke blir sendt tilbake igjen.
 
Teit, men kjapt spørsmål fordi jeg vil ikke bli disket. Jeg skal sende inn nå, men leser på reglene for innsending at ølen ikke skal kunne spores tilbake til bryggeren på noen måte. Skal jeg da avstå fra å skrive avsender på postlappen?
 
Teit, men kjapt spørsmål fordi jeg vil ikke bli disket. Jeg skal sende inn nå, men leser på reglene for innsending at ølen ikke skal kunne spores tilbake til bryggeren på noen måte. Skal jeg da avstå fra å skrive avsender på postlappen?
Nei. (NEI!!!)

Ølene pakkes opp og settes i kasser når de blir mottatt. Det er flaskene du ikke skal merke. Postpakkene må merkes så de kommer både fram og (hvis det er noe feil) tilbake.
 
Denne konkuransen kom som julekvelden på kjerringa, og fikk ikke tid til å lage noe eget med tanke på konkuranse. Men har lyst å sende inn, og sitter derfor å prøvesmaker ymse hjemmebrygg jeg har stående. Har det året jeg har brygget vært mest opptatt av å brygge typeriktig øl, uten fiksfakseri, så det mest streite greie. Men, syns det er utrolig vanskelig å bedømme eget øl. Det rareste er hvis jeg kjøper poløl, som jeg syns smaker godt, og hvis jeg etter et par slurker stopper opp og tenker "tenk at dette var ditt eget øl" - Vel, da merker jeg at jeg begynner å bli mer kristisk og litt tvilende til om ølet faktisk er så godt som jeg mente etter de to første slurkene.
 
Synes også det er vanskelig. Jeg har brygget et NM øl som jeg smatter på nå. Jeg klarer ikke kjenne noe feil med det, mener det er typeriktig og eneste problemet er at jeg får lyst på et glass til.. Da tenker jeg at ølet er gjennom internkontrollen og kan sendes inn. Så får dommere dømme.
 
Denne konkuransen kom som julekvelden på kjerringa, og fikk ikke tid til å lage noe eget med tanke på konkuranse. Men har lyst å sende inn, og sitter derfor å prøvesmaker ymse hjemmebrygg jeg har stående. Har det året jeg har brygget vært mest opptatt av å brygge typeriktig øl, uten fiksfakseri, så det mest streite greie. Men, syns det er utrolig vanskelig å bedømme eget øl. Det rareste er hvis jeg kjøper poløl, som jeg syns smaker godt, og hvis jeg etter et par slurker stopper opp og tenker "tenk at dette var ditt eget øl" - Vel, da merker jeg at jeg begynner å bli mer kristisk og litt tvilende til om ølet faktisk er så godt som jeg mente etter de to første slurkene.
Jeg tenker som så at det er like greit å sende inn, hvis ikke for sjans på en god plassering, så man kan få en tilbakemeldinger på ølet sitt. Det er det jo absolutt verdt! :)
 
Jeg tenker som så at det er like greit å sende inn, hvis ikke for sjans på en god plassering, så man kan få en tilbakemeldinger på ølet sitt. Det er det jo absolutt verdt! :)

Men dette står det jo ganske så eksplisitt at ikke er ønskelig at folk gjør. Dersom alle skal gjøre dette nå som denne hobbyen vokser seg stor og fet vil det ikke være mulig å avholde NM slik de gjør det nå tipper jeg. Det finnes ordninger i Norbrygg for å få en kyndig til å gi deg tilbakemelding på øl.
 
Man kan kanskje se på avgift pr deltakende øl dersom dette blir et for stort problem? Og evt insentiver til dommerne som nødvendigvis må gjøre jobben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp