NM 2022 - den store diskusjonstråden

Var på konkurranse sida jeg så det, fikk ikke mail. var problem med påmeldingen i gruppe 13 så er nok der det ligger.
 
Var på konkurranse sida jeg så det, fikk ikke mail. var problem med påmeldingen i gruppe 13 så er nok der det ligger.
Du får jo ei melding når ølet er registrert, og på samme måten får du melding om ølet er diskvalifisert ved mottak. Årsaken vl da være spesifisert.

Det skjer ikke med så mange øl. Årsaken er oftest feil flaske. Reglene er rimelig strenge der.

Jeg hører at dommerne ofte er langt mer fleksible ved lokale konkurranser (= andre konkurranser enn NM). Det kunne kanskje være grunnlag for en diskusjon om reglene. Men den hører ikke hjemme i denne tråden!
 
Basert på løst sladder trur jeg det kan drøye noen dager til, i alle fall. Så om dere har stående ei krukke det står "Tålmodighet" på ved sida av solkremen på hylla på badet, så plukk ned den og smør på i alle fall et tynt lag:).
Etter hva jeg har hørt, så har ikke finalen blitt dømt. Så det vil nok ta mer enn bare noen dager. Men dette er også løst sladder, for det er vel bare dommerene som sitter med fasit.
 
Etter hva jeg har hørt, så har ikke finalen blitt dømt. Så det vil nok ta mer enn bare noen dager. Men dette er også løst sladder, for det er vel bare dommerene som sitter med fasit.
Finalen der man kårer Årets Hjemmebrygger er jo et stykke unna, men noen av delfinalene er kanskje dømt? Tidligere har disse kommet spredt utover en uke eller mer. Men hvis Finn har hørt løst sladder, så stemmer det sikkert at kunngjøringene fremdeles er noen dager unna :)
 

Fjoråretsvinner kommer som juleøl frå Kinn. Det vart litt utsetjingar grunna Covid19 og andre utfordringar. vart brygga i slutten av august og lanseres på polet på juleølslippet i november
Hva heter ølet ditt i Kinn sin versjon? Må planlegge onsdagens handel.
 
Hei, folkens. En liten oppdatering :)

Det ble sendt inn 322 øl til NM i år. Disse blir dømt på 6 forskjellige steder i Norge, fra Bodø i nord til Stavanger og Grimstad i sør. Paller med øl_2.jpg
Som dere ser, så går det en pall med ølflasker til hver lokasjon :)

Jeg ser jo at man blir utålmodig når man venter på bekreftelse på at ens eget øl har vunnet og heder og ære venter, men det er altså en ganske stor logistikk som skal gjennomføres for at akkurat din øl skal bedømmes og vurderes. Det skal også samles dommere på hvert sted og når hver øl dømmes av minst to dommere og mange øl dømmes flere ganger, så runder vi fort 800 dommerskjema som skal skrives og sjekkes.

Den gode nyheten er at det nå bare mangler noen få flighter som skal dømmes, og mange er allerede ferdig. Dagene denne uken går stort sett med til å dobbeltsjekke alle skjema og så kontaktes vinnere fortløpende i løpet av uken.

Så da er det bare å RDWHAHB og er du en av de utvalgte så snakkes vi snart :)
 
Hei, folkens. En liten oppdatering :)

Det ble sendt inn 322 øl til NM i år. Disse blir dømt på 6 forskjellige steder i Norge, fra Bodø i nord til Stavanger og Grimstad i sør. Vis vedlegget 59225
Som dere ser, så går det en pall med ølflasker til hver lokasjon :)

Jeg ser jo at man blir utålmodig når man venter på bekreftelse på at ens eget øl har vunnet og heder og ære venter, men det er altså en ganske stor logistikk som skal gjennomføres for at akkurat din øl skal bedømmes og vurderes. Det skal også samles dommere på hvert sted og når hver øl dømmes av minst to dommere og mange øl dømmes flere ganger, så runder vi fort 800 dommerskjema som skal skrives og sjekkes.

Den gode nyheten er at det nå bare mangler noen få flighter som skal dømmes, og mange er allerede ferdig. Dagene denne uken går stort sett med til å dobbeltsjekke alle skjema og så kontaktes vinnere fortløpende i løpet av uken.

Så da er det bare å RDWHAHB og er du en av de utvalgte så snakkes vi snart :)
Spennende! Blir Norgesmestere kontaktet på forhånd og alt offentliggjort i en smell og ikkje som i fjor med livesending på nett? Var en artig og spennende opplevelse det Ellers er det fantastisk at så mange bidrag er sendt inn. Ein anna ting som er fantastisk er jobben alle som distribuerer, smaker, dømmer, scanner smaksskjema +++++ gjør. Tusen takk!
 
Tilbake
Topp