NM Historien Vinnere, Finaler med mer.

Ser at flere av lys lager klassene (internasjonal og moderne) har vunnet en del titler i regnearket. De er ikke kommet med i den første posten.
Ja, stemmer. For å ikke gjøre første posten altfor stor, tok jeg kun med ytterpunktene i topp (de med 10 eller flere medaljer) og bunn (de med 2 eller færre).

Kanskje jeg skulle tatt med alle?

Det er også flere stiler som ikke lenger er godkjente utfra dagens definisjoner. Jeg har vurdert å slå disse sammen med eksisterende, men har foreløpig ikke gjort dette.
De mest naturlige er:
Lys sterk belgisk ale/Belgisk Triple (personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke definisjonene har dette navnet på samme måte som ESB/Engelsk Pale Ale).
Norsk Export hadde fort blitt levert som Norsk Pils.
Dortmunder Export hadde vel blitt levert som Tysk Pils.
Amerikansk Lager som Internasjonal Lager.
Imperial Havrestout hadde bare vært Imperial Stout.
 
Regnearket er oppdatert.

Jeg har funnet informasjon det kun mangler data for 1998, det er nok ikke realistisk å få denne.
Det mangler oppskrifter for årene 2022 og 2021. Selv om jeg har klart å finne en del av disse via omveier. Klarer du å frigjøre disse @gustavf? 2012 mangler også, men det løpet er nok kjørt.

Legg merke til at @Einar Michelsen nå er den mest meriterte bryggeren i Norbrygg. Hatt av. Gratulerer. Tenker dette gjør godt for ditt beskjedne bergenske selvbilde :)

Jeg skal nok klare å kjøle deg litt ned, når jeg får tid til å oppdatere første post, men neppe nok.
 
Regnearket er oppdatert.

Legg merke til at @Einar Michelsen nå er den mest meriterte bryggeren i Norbrygg. Hatt av. Gratulerer. Tenker dette gjør godt for ditt beskjedne bergenske selvbilde :)
Jeg tar all ros til meg, meg jeg er ikke enig i "mest merittert" konklusjonen.

Hvis du sortere tallen slik at man først rangerer deltakerne etter antall 1. plasser, deretter etter antall 2. plasser og tilslutt etter antall 3. plasser blir "merittlisten" en annen. Men listen over antall pallplasseringer er også fin. :)

Mvh. Einar
(i all Bergensk beskjedenhet)

PS! Gratulerer @Holmentoppen !

Brygger123Totalsum
Erlann Eldorsen437
Kurt Haugen437
Gahr Smith-Gahrsen4228
Einar Michelsen37313
Lars Bjørnstad/ Espen A. Haavardsholm33410
Espen Lothe3339
Tore Bjørgo3339
Gunnar Wiig3317
Jens Maudal3317
 
Første posten er oppdatert. Tror ikke jeg kommer til å oppdatere denne flere ganger. Eneste grunnen til at jeg valgte å gjøre det denne gang er fordi jeg har fylt omtrent alle hull.

Håper @gustavf og @Osmeha snart slipper oppskriftene for henholdvis 2021 og 2022.
 
Tilbake
Topp