NM i flaskekonkurranse 2020

Jo, du har nok rett. Jeg er klar over hvor påvirkelige smaksopplevelser er av både andre sanseinntrykk, minner og mentale tilstander. Så jeg skal ikke prøve å argumentere for friluftsdømming. Hvis naboene pluselig fyrer opp grillen midt i en flight, kan det fort bli galt.

Vi som bor på landet, er jo litt herda, da. Ølopplvelsen min blir ikke særlig påvirka av at lokale bønder kjører gjødeselsprederne sine forbi utafor her:p.

Det viktigste er nok at betingelsene under en dømming er like for alle øl. Det er altså essentiell at den gode lukten fra gjødselsprederen holder seg på samme nivå over hele flighten!
 
Det ryktes at noe IPA bedømming ble gjennomført i Stavanger området igår ihvertfall så ting skjer :)
 
Det som skjer videre er at det dukker opp dommerskjemaer og plasseringer for de ulike klassene på Norbrygg-sidene. Du må bare følge med når det skjer for de klassene du har sendt inn øl i. Resultatene er anonymisert, så du må ha notert nummeret knyttet til innsendelsen. Dommerskjemaene inneholder vurderingene – og noen ganger konkrete tips om forbedringer. Vinnerne av hver klasse blir kontaktet, og bedt om å sende inn to øl til for bedømming i superfinalen.

Nei, resultatlistene blir ikke anonymisert. Samme system i år som i fjor:
Resultater NM 2019 - Norbrygg

Og jeg sitter i dag og lager lister, innimellom å gjøre jobben jeg får betalt for...
 
Og grunnen til at det ikke kom flere i dag, var rett og slett en misforståelse, kombinert med at misforståelsen var oversett.

De lokale dømmeansvarlige skulle levere resultatlistene i Excel-form, og jeg hadde fått fra to steder. De andre hadde kun scannet PDF. Da ble jobben med å legge ut litt mer omfattende enn jeg hadde tid til i dag, og jeg hadde ikke lagt merke til at disse filene manglet. Mer kommer i morgen.
 
Har sett litt på de publiseringene som er lagt ut, og ser at enkelte ganger er det noen som har høyere poengsum en de som går videre, innen samme klasse. Hvordan bestemmes hvem som går videre? Er bare nysgjerrig.
 
Har sett litt på de publiseringene som er lagt ut, og ser at enkelte ganger er det noen som har høyere poengsum en de som går videre, innen samme klasse. Hvordan bestemmes hvem som går videre? Er bare nysgjerrig.
hvis du ser skjemaet, så er det beste av hver flight som går videre.....slik jeg tolker det, men kanskje noen med mer innsikt kan svare bedre
 
Tilbake
Topp