Forrige gang jeg var med i PF, var i 2005. Da ble jeg "skuffet", fordi "alle" var bortom min stand og sa at min pils var best, men jeg kom ganske langt ned på listen etter avstemmingen. Men den vant flaskekonkurransen samme år, så dommerne mente nå i hvert fall at den var best. Etterpå kritiserte jeg opplegget på samme måte som noen andre har gjort her, og før årets NM vurderte jeg å foreslå (eller gjorde jeg det?) en form for blindtesting. MEN: Etter å ha tenkt meg om, synes jeg dette fungerer helt flott. Ordningen demonstrerer hvor viktig markedsføring er: Budweiser hadde ikke solgt så mye om det ikke var for det (etter min mening).
Jentene med brilleølet (som var ett av de få som jeg smakte, og ølet var veldig bra) greide det med markedføring i tillegg til bryggingen. De var både sjarmerende, dyktige og morsomme. Da har du en vinner! Så for meg er det deltakelsen som er viktig når det gjelder PF. Ellers var det utrolig mye inspirasjon å finne blant alle de morsomme og kreative standene og menneskene. For meg er det lie viktig som å smake det "beste" ølet, selv om det selvsag også der er mye inspirasjon å hente. Tappetårnet til blant annet nr 15 (?) som sto like ved meg var genilat og oppsettet til FØL og SØL var helt konge. Heia Østfold!
1 eller 3 stemmer? Spiller liten rolle. Men, som jeg kommentert i mitt forrige innlegg, det er viktigere at alle avgir stemme, og kanskje det ikke skal være tillatt å stemme på eget produkt, slik som i Melodi Grand Prix?
Er enig i at vi bør ut av katakombene og opp i lyset. Men, som det ble poengtert på generalforsamlingen: Det er ikke lett å finne lokaler for et slikt arrangement.
Hvordan legger jeg til smilefjesene? Brilleølet og Østfold fortjerner det.