Norbryggs typedefinisjoner - BeerXML

erikraude

Norbrygg-medlem
Jeg tror jeg er i mindretall her, men jeg bruker BeerSmith til å planlegge brygginga mi. Nå savna jeg oppdaterte typedefinisjoner fra Norbrygg til BeerSmith, det nyeste jeg fant var fra 2014. BJCP-retningslinjene finnes (selvsagt, kanskje).

Siden jeg ikke fant det noe sted satte jeg meg ned og laga det sjøl. Koding er ikke min greie, men jeg klarte nå til slutt å få alle stilene inn i en xml-fil jeg kunne importere inn i BeerSmith og få det på plass der. Siden det var ganske kjedelig arbeid tenkte jeg jeg kunne dele resultatet med dere alle, om det var noen interesse. Jeg hadde tenkt å laste opp fila her, men serveren godtar det ikke. Si ifra hvis noen vil ha, så skal de få. Og om Norbrygg vil ha den for å dele den med alle hadde jo det vært enda enklere. Det er jo tross alt Norbryggs definisjoner, ikke mine.

For alt jeg veit funker det å importere til andre bryggeprogrammer også, men jeg kjenner ingen andre, jeg har bare brukt beersmith.

Såvidt jeg kan se bør fila funke i de andre bryggeprogrammene også, som brewfather, brewer's friend og grainfather-appen.

Tilbake
Topp