treg kjøling. heldigvis sto jeg ute... Så var nok rundt 0grader celcius. Vet iallefall at jeg skal kjøpe meg 5m til om ikke så lenge... Iallefall før neste brygg.
hehe ja. Fant den på en sånn "søppel plass for el artikkler" som var ute i regnet. Testet den og ikke noe liv. Var mye sort/brent farge inni da jeg skrudde opp. Så om noen trenger ekstra deler er det bare si ifra før jeg kaster den.
hehe ja. Fant den på en sånn "søppel plass for el artikkler" som var ute i regnet. Testet den og ikke noe liv. Var mye sort/brent farge inni da jeg skrudde opp. Så om noen trenger ekstra deler er det bare si ifra før jeg kaster den.
Etter lang tid med flyttelass og en del ting har jeg bestemt meg for å prøve å brygge et godt øl igjen=)
Nå bor jeg i Molde og var på ølfestivalen i helgen! Det var meget inspirerende=)
I dag fikk jeg ølsettene, Hydrometer og 15m 10mm rustfri kjøler=)Jeg skal kappe inn kopperrørene i meskkaret for at manifoilen skal komme litt ut fra veggene. Dette er jo noe jeg skulle gjort etter forige brygg men det har jo blir flere års pause! Jeg har defoamer og gjærnæring som er fra 2012-13. Defoameren ser hvit,litt seig og tykk og klissete ut. Hvordan er konsistensen på denne ny? Gjærnæringen ser ut som den alltid har gjort. Ville dere brukt disse produktene eller kjøpt nye?
Da har jeg fått brygget et Lazy Days Weiss Allgrain ølsett. Fikk modifisert meskemanifoilen så den kom litt ut fra kantene. Den nye kjøleren brukte ca 15min på kjølingen.
Hvordan pleier folk her inne og sile bort humlerestene etter koking? Jeg har pleid og bruke noen gassbindkluter, men det blir litt tett og til slutt så mister jeg jo humlen oppi ferdig øl også haha. Sett noen bruker en normal stålsil. Noen som har noen gode råd til meg?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.