Ny Bryggebok

gustavf skrev:
Alt man trenger for å fylle en kveld:
  • Ei kanne med kaffe
  • Datamaskin
  • Kommentarer fra redaktøren
  • Fred og ro

Forfatterdag.jpg

Kanne med kaffe?! Ikke en liten ølskvett i sikte en gang ... er det kaffebok du skriver, Gustav?! ;-)

Dette virker som et spennende prosjekt, og Kagge kan nok hjelpe til med både det ene og det andre for å få boka spredt ut i landet - det blir spennende!

Jeg stusser dog kanskje litt på at du starter hele IPA-kapittelet med å definere IPA = Amerikansk IPA, men det er jo ikke en stilguide du skriver, så ...
 
Amount to be paid each time:€39,00 EUR
Billing cycle:Daily( :eek:) BLIR DYR BOK :eek:
Payments start:wed. 05. jun. 2013
Payments stop after cycle:1(Ok....puste lettet ut... 8)
Pay with money from:payPal Balance

Gleder meg til boka engang i framtiden dukker opp)
 
Dette er ikke for å være stygg, men når det kommer til håndbok i ølbrygging så er det få som slår " how to brew".. (+ google translate)
Jeg syns det er kjempebra at det er noen som forsøker seg i bokmarkedet, og jeg ønsker all lykke med boken, men blir resultatet likt det som ligger ute til gjennomlesing nå, blir det for lite,om for lite for min del..
Jeg håper Gustav overrasker med noe hjemmeforskning al a JP om mesking, eller noe annet som overrasker... Og at boken virkelig belærer meg om håndverket innen brygging. Men da må det mer kjøtt på beinet enn det som ligger ute i dag...

I bokverden så er det mange veier til Rom, det gjelder kun å finne den veien som flest folk tar..

@Gustav, jeg kan gjerne sende deg noen ord om det som kanskje fortjener mer oppmerksomhet av det som ligger ute til nå.
 
Send meg gjerne noen kommentarer. Som sagt et annet sted, så er det mulig å få større deler av manuset til gjennomlesing også.

Jeg tror ikke en erfaren hjemmebrygger vil finne noe nytt eller overraskende i boka. Det blir et kapittel om konkurransebrygging og et kort kapittel om tradisjonelt norsk hjemmebrygg, men ellers er nok det meste kjent stoff for mange. Sånn sett er kanskje How to Brew (eller Moderne hjemmebrygging) relevante bøker å sammenligne med, som heller ikke inneholder stoff som er ukjent for de som har drevet med brygging ei stund. For noen blir det antagelig for lite om for lite, for andre blir det for mye om for mye.
 
Bernts skrev:
Dette er ikke for å være stygg, men når det kommer til håndbok i ølbrygging så er det få som slår " how to brew".. (+ google translate)
Jeg syns det er kjempebra at det er noen som forsøker seg i bokmarkedet, og jeg ønsker all lykke med boken, men blir resultatet likt det som ligger ute til gjennomlesing nå, blir det for lite,om for lite for min del..
Jeg håper Gustav overrasker med noe hjemmeforskning al a JP om mesking, eller noe annet som overrasker... Og at boken virkelig belærer meg om håndverket innen brygging. Men da må det mer kjøtt på beinet enn det som ligger ute i dag...

I bokverden så er det mange veier til Rom, det gjelder kun å finne den veien som flest folk tar..

@Gustav, jeg kan gjerne sende deg noen ord om det som kanskje fortjener mer oppmerksomhet av det som ligger ute til nå.
Man skal ikke dømme en en bok etter omslaget.
 
gustavf skrev:
Når jeg ser hvor godt boka selger, får jeg rene prestasjonsangsten...

Jeg er i ferd med å gjøre ferdig teksten, men dersom noen har spesielle temaer de mener bør med i boka, tar jeg gjerne i mot tips.

Da er det investert. Siden du først spør om tips; jeg tror du med fordel kunne tjent på å få med litt om BIAB. Svært mange benytter seg av denne lavterskelmetoden for hjemmebrygging, og om det er noe de fleste bøkene jeg har lest mangler, så er det nettopp et kapittel om denne prosessen.

Gleder meg til å lese boken!
 
Elkev skrev:
Da er det investert. Siden du først spør om tips; jeg tror du med fordel kunne tjent på å få med litt om BIAB. Svært mange benytter seg av denne lavterskelmetoden for hjemmebrygging, og om det er noe de fleste bøkene jeg har lest mangler, så er det nettopp et kapittel om denne prosessen.

Det blir et kapittel om BIAB. Ettersom jeg ikke har mye erfaringer med prosessen, er det sendt til gjennomlesing hos noen som kan det bedre enn meg.
 
Gratulerer Gustav!

Jeg vet hvor flink du er til å trekke i trådene.
Det er ingen andre enn deg som vet så mye om hva som skal til for å holde skuta flytende.

Lykke til!
 
Tilbake
Topp