• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ny bryggebutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.
Også opplevd av en selger at han kun svarte "er på business reise, svarer når jeg er tilbake" da jeg påpekte at jeg hadde fått bsp isteden for npt. Klageretten hsdde gått ut og selgeren svarte ikke i mellomtiden.
 
Fikk alle varene mine(3 rør med wlp 01 var byttet ut mot 3 pakker 05) men dette fikk jeg beskjed om på mail da han sendte. Skal sies at det såg litt hjemmesnekra ut det jeg fikk, noen humlepellets låg løs, og malten var litt dårlig merket. Men for den prisen og kun 50 kr i frakt har jeg ingen problem å bruke han igjen
 
Har kjøpt brygger utstyr fra så og si alle forhandlerne i Norge og det er kun Hobbybryggeren som det har vært rot med bestilling, hadde ikke den ene varen jeg bestilte og jeg har måttet mase for å få pengene mine tilbake. Så for min del kan de gi bort malten eller hva de en selger for jeg kommer ikke til å handle der igjen.
 
Vekker denne tråden til live fremfor å starte en ny.

Først vil jeg bare gi en liten kommentar til de i denne tråden som har vært negative til at andre legger ut dårlige erfaringer de har hatt. Jeg fant ikke denne tråden før det var "for sent", men har ihvertfall nå skjønt at jeg ikke er alene om å være frustrert og forbanna over den elendige service jeg har vært ustatt for. At vi som forbrukere ikke skal kunne dele negative erfaringer er i beste fall totalt misforstått. Etter min mening er dette noe av det beste med internett og forum som Norbrygg sitt. Det skal holde leverandører og andre markedsaktører "i øra". Vi som konsumenter har et verktøy hvor sannheten kommer frem, og hvor de som ikke oppfører seg vil merke at folk får høre om det.

Uansett. Hobbybryggeren AS er solgt og forrige eier er (mer eller mindre) ute. Det er derimot en god del folk, meg selv inkludert, som ikke har fått varer vi har betalt for. Samme greia som er nevnt i denne tråden tidligere, med lovnader om at ting er sendt og en bråte dårlige unnskyldninger. I går ble det en opphetet diskusjon på hans Facebook-gruppe, noe som til slutt førte til at hele gruppen ble slettet! Uansett, det kan tyde på at tiden renner ut for oss som venter på varer fra Rune Toft. Jeg har kjøpt utstyr for 1500,- og har fått mesteparten, men fremdeles står utstyret og samler støv mer enn seks måneder etter at jeg betalte fordi jeg venter på en del som var ødelagt når jeg fikk den.

Før gruppa ble slettet i går, ba vi som var aktive der om den nye eieren kunne gi seg til kjenne og forklare hvordan han og gammel eier i fellesskap skal rydde opp i dette. Det kom aldri noe svar. Og på nettsiden står teksten jeg har limt inn nedenfor, noe jeg tolker som at de mener at Rune skal ordne opp i sine gamle ordre og at den nye eieren ikke bryr seg, ref informasjon om hvordan man kan nå tidligere eier. Det samme ble sagt på Facebook før gruppa ble slettet, der var Rune aktiv og ba meg (og sikkert andre) om å sende ham en PM med hva vi ikke hadde mottatt. Ikke særlig tillitvekkende, spesielt med tanke på at han i mitt tilfelle har en liten haug mailer hvor problemet er beskrevet og han utmerket godt vet hva det gjelder. La dette stå som en advarsel inntil videre. Jeg legger gjerne ut en oppfølgningspost om noe mer skjer i denne saken, enten negativt eller positivt.

http://hobbybryggeren.no/index.php/informasjon-ang-salg-av-hobbybryggeren-i-1

Til alle kunder!

Hobbybryggeren.no er solgt og vi er i en overtakelses periode. Driften skjer nå fra Figgjo i Rogaland.
Det mangler fortsatt endel på på lageret, så det kan forekomme feil i antall på lager, men vi jobber hardt for å få det opp å gå så fort som mulig.
Vi har endre antall til "0" og satt status til "Kan bestilles" på flere av produktene inntil vi får telt opp alle varene og lagt inn riktig antall.

Ring oss på telefon +47 91904990 hvis du lurer på noe.

Tidligere eier Rune Toft nås på e-post: admin@hobbybryggeren.no (e-post adresse vil bli endret når domene er overført til nåværende eier).

Ny mail til oss: kontakt@hobbybryggeren.no

Mvh

Hobbybryggeren.no
 
Det ble akkurat som jeg sa når Rune Lilletvedt Toft startet denne nettbutikken , at det kommer nok en gang til å bli kaos for denne mannen er en svindler ! Dette er nok ikke siste gang dette kommer til å skje. Snart har han funnet seg en ny hobby der han igjen kommer til å starte nettbutikk og så har vi det gående. Utrolig at sånne folk ikke blir stoppet. Jeg har selv nylig blitt kontaktet av tre personer som lurte på diverse ting ang Rune Toft , dette var og folk som han skylder penger. Så antar han atter en gang har det hett rundt ørene , og jeg må innrømme at jeg synes ikke mye synd på han ! Håper alle dere som er blitt lurt av han lager et sant h...... for han no.
 
Ja, spørsmålet er hva som er lurest. Hvis det virkelig er sånn at aksjeselskapet er solgt, har jo den nye eieren ansvaret for gammal moro. Er det derimot domenet som selges og det er et nytt AS, er det ikke mye effektivt vi som er lurt kan gjøre. Annet enn å klage til Forbrukerrådet. Og de har jo ikke myndighet til å gjøre all verden. Noen tips?
 
En ting er sikkert , ikke hør på han når han evt sier han skal ordne opp for det skjer ikke. Ta kontakt med forbrukerrådet snarest , ta vare på alt av mail og sms'er fra Rune Toft , og hør hva de kan gjøre. Evt så må mange samle seg og ta en dagstur til Ågotnes og prøve å få noe svar fra han ansikt til ansikt. Men forbrukerrådet er vel en grei start tror jeg. Har andre noen tips eller råd så er det bare å si ifra
 
Husker ikke om jeg har nevnt det tidligere, men - det er egentlig ganske typisk for folk/bedrifter som selger alt for billig. Da blir det før eller siden for mye jobb i forhold til penga og ikke så moro lenger. Har sert det flere ganger i web-bransjen
 
For de som har betalt med paypal for mindre enn 180 dager siden:

Du må logge på kontoen din og opprette en tvist i løpet av 180 dager etter betalingen for å starte kjøperbeskyttelseprosessen. Hvis du ikke får svar fra selgeren, eller dere ikke klarer å bli enige om en løsning, må du eskalere tvisten til et krav i løpet av 20 dager etter at du åpnet tvisten. Ved å eskalere tvisten til et krav, ber du PayPal om å ta en avgjørelse. Vi undersøker kravet og tar en endelig avgjørelse i henhold til brukeravtalen vår.
 
Ja, spørsmålet er hva som er lurest. Hvis det virkelig er sånn at aksjeselskapet er solgt, har jo den nye eieren ansvaret for gammal moro. Er det derimot domenet som selges og det er et nytt AS, er det ikke mye effektivt vi som er lurt kan gjøre. Annet enn å klage til Forbrukerrådet. Og de har jo ikke myndighet til å gjøre all verden. Noen tips?
De nye eierne forklarte på Facebook i går at de ikke har kjøpt AS'et, men de har kjøpt webløsningen, domenet og varelageret.
 
Jeg betalte 17/7-15 på webshopen, det var via paypal. Om du vet ordredato kan du se om du har fått kvittering fra paypal samme dato.
21/8-15 bekreftet Rune at mine manglende varer var sendt, jeg har ennå ikke fått dem, men regnet med at jeg aldri kom til å få dem heller.
Handler aldri mer på hobbybryggeren.no uansett nye eiere..
 
Den nye eieren kunne hivd seg på denne tråden og, hvis han er smart og langsiktig, tilbudt seg å ordne opp. Da hadde han også vist at han ikke driver på samme måte som Rune, og folk her hadde kanskje gitt ham en ny sjanse.
 
Facebook gruppen er IKKE slettet, men kan godt være han slettet deg fra den?

Jeg skjønner uansett ikke hvordan nye eiere tør å kjøpe en så belastet varemerke som de har gjordt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp