Nytt bryggerom. Tips og innspel?

Vil anbefale en vask/utslagskum som er så stor at du kan sette hele kjelen ned i den. Dette reduserer søl og gir bedre arbeidsforhold. Vaskingen går som en lek hos meg etter jeg fikk tak i en stor kum. Bruker slange med dusjhode på for å spyle av.

Jeg har vaskestasjonen rett ved siden av kjelene. Dette er ganske praktisk med hensyn på løfting frem og tilbake, kjøling (hvis du bruker spiral) og når jeg spyler gjennom slangene til pumpa etter brygging.
 

Vedlegg

  • IMG_6203.JPG
    IMG_6203.JPG
    1.006 KB · Sett: 256
Jaudå, det er eit longt lerret å bleike. Men har iallefall fått skifta ut teglstein-soilrøret i kjellaren til plast, og fått på eit gren til avløp frå vasken.

797cabae255b234c4b645d714eec44e2.jpg


Men kva har vi gløymt.....?
Sluk?!!

78cfaac9037985459752d4ec82c91217.jpg


Jaja, heldigvis ikkje støypt igjen endå [emoji16]
Husk å monter Olastubb/ Tjømemuffe FØR første avgreining. MEGET VIKTIG.
 
Hva slags søkeord på Finn brukte du til slikt noe?
Søkte vel mest på Rustfri/rustfritt .
Det var ikkje spesiellt billig, til å være brukt, synst eg, men blei uansett litt rimeligare en den andre løysinga. Og so fant eg ikkje slike store vaskar nokon anna plass..
 
Går litt i rykk og napp. Tusen andre prosjekt samtidig, i tillegg til disse små..

Men til dykk som har greie på ventilasjon og slikt, er dette ei grei løysing?
4978ad214b0d1fa2cba9fb31297aa4cc.jpg
 
Wow, svært. Kunne tenkt meg en slik dusj, men for dyrt . Blir ein gjerrigversjon med hageslange og gardenapistol frå armaturen :p
Ja den var dyr, jeg endte med å kjøpe både vask og spyler nytt fra storkjøkkenbutikken.no
Husker ikke om det ble 10,5 eller 11,5k kr med frakt moms osv... men rørlegger og elektrikker ble betydelig dyrere.... var vel 48k for rørleggeren (inkludert ny VVtank samlestokk og noen flere rør i kjelleren) og rundt 20k for ny underfordeling i kjelleren.
Resten av det elektriske gjorde jeg selv, så kom elektrikeren og godkjente arbeidet.
Våtromsplater på alle vegger og epoxy på gulvet.
slik så det ut hos meg underveis:7B0446B3-85C8-4128-9751-507E15F24A80.jpeg
 
Ja den var dyr, jeg endte med å kjøpe både vask og spyler nytt fra storkjøkkenbutikken.no
Husker ikke om det ble 10,5 eller 11,5k kr med frakt moms osv... men rørlegger og elektrikker ble betydelig dyrere.... var vel 48k for rørleggeren (inkludert ny VVtank samlestokk og noen flere rør i kjelleren) og rundt 20k for ny underfordeling i kjelleren.
Resten av det elektriske gjorde jeg selv, så kom elektrikeren og godkjente arbeidet.
Våtromsplater på alle vegger og epoxy på gulvet.
slik så det ut hos meg underveis:Vis vedlegget 45330
Ser kjent ut :D
Skal klistre på nokon rester eg har liggande av baderomsplater rundt vaskehjørnet. Men blir ikkje heile rommet. Har no tenkt til å oppføre meg sann nokelunde edruelig der nede :p Golvet blir mala med sigural epoxy. Synst den er bra
 
@JoW @Kalvatn @Old Era

Holder på med å skulle innrede nytt bryggerom selv, og ønsker en stor og god vask (1 meter bred). Hvor dyp er de vaskene dere har? Sliter med å finne noe særlig over 30 cm på nett. Det holder kanskje?...
 
Tilbake
Topp