Nytt og spennende prosjekt Gjesdal Bryggeri.

Da kan jeg melde at Gjesdal Bryggeri er blitt kontaktet av Sabi om å kompletterer deres konsept med lokalbrygget øl dette høres jo spennende ut og må vurderes seriøst.
Hva tenker dere?

Jeg tenker at et hjemmebryggerforum ikke er de rette til å vurdere om det er lønnsomt å drive et mikrobryggeri/restaurantbryggeri i et litt marginalt marked. Vi kjenner ikke markedet, vi kjenner ikke lokalet og, først og fremst, vi kjenner ikke forretningsplanen.

Du kan ikke avgjøre om dette vil være lønnsomt basert på hva folk her tenker og føler.
 
Nå vet jeg ikke hvor små forhold vi snakker om her, men både Fredrikstad og Halden har flere sushisteder midt i sentrum.
Ålgård er vel gjerne 1/10 av Fredrikstad og Halden :) Kommunen har over 10 000 innb. men sentrumskjernen er liten.
 
Synd at det ikke gikk som planlagt.

Klippet fra bloggen til Anders
«Gjesdal bryggeri har fått innstilt bobehandlingen i Jæren tingrett etter at bryggeriet gikk konkurs i november i fjor. Det er ikke midler i boet til å dekke omkostningene av videre bobehandling. Vi har tidligere såvidt nevnt bryggeriet, som ønsket å åpne bryggeri og pub i den gamle lokomotivstallen, men tapte kampen om bygget. De så seg deretter om etter alternative lokaler, før de la inn årene.»
http://anders.geekhouse.no/blog?recent=7
 
Tilbake
Topp