Nytt og spennende prosjekt Gjesdal Bryggeri.

Eget øl har vel også innvirkning på merkevaren i tillegg kontra salg av andre sitt øl. Noe som er vanskelig å sette pris på.

Dere kan jo også prøve å få til et samarbeid med de to lokale bryggenettbutikkene, Hobbybryggeren og Bryggmann

Edit: Skal dere selge øl på flaske også?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Sist redigert:
Eget øl har vel også innvirkning på merkevaren i tillegg kontra salg av andre sitt øl. Noe som er vanskelig å sette pris på.

Dere kan jo også prøve å få til et samarbeid med de to lokale bryggenettbutikkene, Hobbybryggeren og Bryggmann

Edit: Skal dere selge øl på flaske også?

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Ikke i første trinn. Øl skal brygges for restaurant salg.
 
(...)Alternativene er kjedelige. Lura Turistheim - konseptet har vel sett sine beste dager og publikum er begrenset, den eldre garde som liker slik mat.
Si hva du vil om turistheimen, men dette er så fundamentalt misforstått at det nesten er et perfekt motstykke til sannheten.

"Husmannskostrestauranten (...) er kanskje landets mest profitable restaurant. Den tjener en krone for hver sjette krone som kommer inn."

Kilde - Dagens Næringsliv.
 
Jeg leste det også :) :) :) Og ikke alt som står i aviser er sant. Eneste som selger Luraturistheim det er egentlig ikke komler eller kjøtkakar det er «gamle» minner om "barndommen på landet". Sånn var det før og ikke noe mer. Derfor eksisterer ikke et eneste «Lura turistheim» i Stavanger, Bergen eller Oslo. Der bor folk med minner om helt annet type "barndoms mat". For "å skaffe seg" mer kunder må Lura ikke inn i byene men "ut på landet" til de gamlingene som "liksom-husker-ennå» smaken av kjøttkaker som ble lagt på den tiden en gang i uke… Selvfølgelig kjøtkaker fra Lura har ingenting felles med kjøtkaker i fra barndommen deres men det er ikke så vanskelig for eldre folk å tro på det så lenge «Luraturistheim» reklamerer og driver «gamle brand». Eldre folk tror generelt på mye rart. Så sånn bare er det. :)

"Jeg ser du skriver at 2+2=4, men alt som står i avisene er ikke sant. Eneste som er 4 er summen av noen andre tall, som gamle folk husker fra barndommen på landet. Sånn var det før og ikke noe mer. Derfor er det ingenting som heter 2+2=4 i byene. Der bor folk med en helt annen aritmetikk. For at 2+2 skal være 4 må du ut på landet, til de gamlingene som "liksom-husker-ennå" addisjonen som ble lært på folkeskolen. Selvfølgelig har dette ingenting med matematikk å gjøre, men det er ikke så vanskelig for eldre å dro på det så lenge 2+2=4 reklamerer og driver "matematikk". Eldre folk tror generelt på mye rart. Så sånn er det. :) "
 
Dersom jeg kjøper 10 aksjer, eier jeg da 1% ?
... eller snarere. Dersom jeg kjøper 1000 aksjer, eier jeg da hele bedriften?
 
Å drive vanlig serveringssted i Norge er ikke spesielt lønnsomt, men ikke med eget bryggeri anlegg! Vi er ikke de første i verden. Sånne type øl restauranter (med eget bryggeri) meget lønnsomt og populært i USA, Tyskland, Polen, Tsjekkia t.om. Sverige! Hvorfor skal det bli annerledes i Norge?

Hittil i år er det et bryggeri som har gått konkurs i Norge. Det var en restaurant i Trondheim med eget bryggeri (Brygghus 9). I 2015 var det ingen tilsvarende konkurser, men et par restauranter med eget bryggeri som la ned (Kolonihagen Grünerløkka i Oslo og Hanne på høyden). Flere andre har også redusert bryggevirksomheta til et absolutt minimum.

En restaurant med bryggeri kan gå bra, men det er ikke nok å basere seg på i en bransje med sterk konkurranse og generelt små marginer.
 
Hittil i år er det et bryggeri som har gått konkurs i Norge. Det var en restaurant i Trondheim med eget bryggeri (Brygghus 9). I 2015 var det ingen tilsvarende konkurser, men et par restauranter med eget bryggeri som la ned (Kolonihagen Grünerløkka i Oslo og Hanne på høyden). Flere andre har også redusert bryggevirksomheta til et absolutt minimum.

En restaurant med bryggeri kan gå bra, men det er ikke nok å basere seg på i en bransje med sterk konkurranse og generelt små marginer.
Jeg vet om konkurs i Trondheim. Kanskje var det også litt fokusspredning på Brygghus 9? De konkurrerte med seg selv på en måte.
Har du litt mer info angående Oslo bedrifter?
 
Sist redigert:
http://www.osloby.no/sulten/Mikrobryggeriene-brygger-pa-rode-tall-7785636.html

Var det disse?


Geoffrey van Vuuren ·
Daglig leder/Manager hos Amundsen Bryggeri
Ikke helt riktig info han hadde, Amundsen Bryggeri og Spiseri hadde omsetning på 32 mil med resultat på 2,3 mil før skatt i 2013. De hadde også overskudd i 2012. Han hadde ikke sjekket riktig firma. Nydalen Bryggeri & Spiseri er ikke et mikro bryggeri eller. Den ligger bare ved siden av Amundsen Bryggeri sitt produksjons lokale. Begge åpnet i slutten av August 2013 og har dermed kun hatt 4 driftsmåneder. Begge drives nå i overskudd. Grünerløkka Brygghus hadde store investeringer i fjor for at de kunne brygge mer. Jeg er sikker på at de også kommer til å ha et positive resultat i 2014. Synes han prøver å skape et bilde av mikrobryggerier i Oslo som ikke er helt sant. Markedsandelen per i dag er fortsatt mye større en det vi (små mikrobryggerier) klarer å brygge her i Oslo. Om de nye store klarer å gå rund for vi se. Jeg blir litt skeptisk når markedsførings firmaer begynne å leke med ølbrygging. Jeg tror at bryggerier skal drives av folk som elsker øl, og setter pris på god håndverk og råverer. Kompromisløs som Kjetil Jikiun. Jeg synes det begynne å bli litt feil når foretningsfolk involvere seg fordi de har lyst til å tjene på bryggeri revolusjonen. De marketsfører som bare det (som ikke er lov engang) og baserer alt på å være et lokalt bryggeri (som brygger øl i arendal). De snakker om redusert priser osv. Det er lett å snakke sånn når man brygger med malt og humle ekstrakter akkuratt som de store bryggerier her i norge. Jeg synes Oslo gjør ett bra jobb av å støtte sitt lokale bryggerier. Utfordring der er å støtte de som faktisk er lokalt og ikke de som bare sier at de er lokalt
 
Sist redigert:
Godtfolk!!!!
Vi har i dag hatt representasjon av prosjekt Gjesdal Bryggeri hos politisk ledelse i Gjesdal Kommune. Det gikk veldig bra som vanlig med et så bra prosjekt.
Det var med STOR GLEDE at vi kunne presentere til politikerene at finansplanen vår har livets rett.

På et døgn klarte vi å dra inn godt over 500 000 i villige aksjonerer og dette fordelt ut på over 40 forskjellige investorer så her er det ingen tvil om at vi kommer til og få mangfold rundt Lokstallen.
Bare fortsett og spre det glade budskap og oppfordre folk til og bli med og støtte opp.
1 aksje vil koste ca 6000, det vil bli lagt ut totalt 1000 stk
Bli med nå !!!!!

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1724130297842108&id=1700884423500029
 
Saken om hvem som skal få etablere seg i Lokstallen på Ålgård skal behandles politisk torsdag neste uke. I sakspapirene som ble sendt ut til politikerne fredag, skriver rådmannen at han vurderer Sabi sushi som den beste aktøren for satsningen i Lokstallen.

Rådmannens forslag til vedtak lyder som følger:

Rådmannen gis fullmakt til å framforhandle og inngå kontrakt med Sabi Sushi om etablering i Lokstallen.


Jau, då ser det ut som Sabi Sushi tok første stikk, med å kapre rådmannens innstilling

Da kan jeg melde at Gjesdal Bryggeri er blitt kontaktet av Sabi om å kompletterer deres konsept med lokalbrygget øl dette høres jo spennende ut og må vurderes seriøst.
Hva tenker dere?
 
Jeg tror heller ikke Sushi er grunnen til at de ble innstilt først. Det må ligge andre argumenter bak.
 
Jeg må bare si, at jeg også føler politisk spill for galleriet her. Jeg tror alt gjøres til at politiker skulle velge Lura.
 
Tilbake
Topp