Meget positive så lenge du har tilstrømming av folk.
Jeg hadde håpt på et mer konkret svar men om du ikke vil dele så er det greit nok det, jeg er som sagt bare litt nysgjerrig.
Hans Kr.
Meget positive så lenge du har tilstrømming av folk.
Ikke i første trinn. Øl skal brygges for restaurant salg.Eget øl har vel også innvirkning på merkevaren i tillegg kontra salg av andre sitt øl. Noe som er vanskelig å sette pris på.
Dere kan jo også prøve å få til et samarbeid med de to lokale bryggenettbutikkene, Hobbybryggeren og Bryggmann
Edit: Skal dere selge øl på flaske også?
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Egentlig vi trenger mindre for å komme i gang.Kickstarter-aktig prosjekt hvor man ber om seks millioner kroner er ambisiøst.
Si hva du vil om turistheimen, men dette er så fundamentalt misforstått at det nesten er et perfekt motstykke til sannheten.(...)Alternativene er kjedelige. Lura Turistheim - konseptet har vel sett sine beste dager og publikum er begrenset, den eldre garde som liker slik mat.
Jeg kan bare beklage hvis du oppfatte dette slik.Jeg satt egentlig å vurderte seriøst om jeg skulle investere, men dette var så arrogant skrevet i forhold til både kjøttkaker og eldre folk at jeg ble betenkt...
Jeg leste det også Og ikke alt som står i aviser er sant. Eneste som selger Luraturistheim det er egentlig ikke komler eller kjøtkakar det er «gamle» minner om "barndommen på landet". Sånn var det før og ikke noe mer. Derfor eksisterer ikke et eneste «Lura turistheim» i Stavanger, Bergen eller Oslo. Der bor folk med minner om helt annet type "barndoms mat". For "å skaffe seg" mer kunder må Lura ikke inn i byene men "ut på landet" til de gamlingene som "liksom-husker-ennå» smaken av kjøttkaker som ble lagt på den tiden en gang i uke… Selvfølgelig kjøtkaker fra Lura har ingenting felles med kjøtkaker i fra barndommen deres men det er ikke så vanskelig for eldre folk å tro på det så lenge «Luraturistheim» reklamerer og driver «gamle brand». Eldre folk tror generelt på mye rart. Så sånn bare er det.
Se PMDersom jeg kjøper 10 aksjer, eier jeg da 1% ?
... eller snarere. Dersom jeg kjøper 1000 aksjer, eier jeg da hele bedriften?[/Q
Å drive vanlig serveringssted i Norge er ikke spesielt lønnsomt, men ikke med eget bryggeri anlegg! Vi er ikke de første i verden. Sånne type øl restauranter (med eget bryggeri) meget lønnsomt og populært i USA, Tyskland, Polen, Tsjekkia t.om. Sverige! Hvorfor skal det bli annerledes i Norge?
Jeg vet om konkurs i Trondheim. Kanskje var det også litt fokusspredning på Brygghus 9? De konkurrerte med seg selv på en måte.Hittil i år er det et bryggeri som har gått konkurs i Norge. Det var en restaurant i Trondheim med eget bryggeri (Brygghus 9). I 2015 var det ingen tilsvarende konkurser, men et par restauranter med eget bryggeri som la ned (Kolonihagen Grünerløkka i Oslo og Hanne på høyden). Flere andre har også redusert bryggevirksomheta til et absolutt minimum.
En restaurant med bryggeri kan gå bra, men det er ikke nok å basere seg på i en bransje med sterk konkurranse og generelt små marginer.
Kolonihagen Grünerløkka i Oslo og Hanne på høyden