Ser de har den i grainfather-shoppen ti NZ$39.99. Aner ikke hva det blir i NOK eller hva frakt kommer på.Noen som vet når denne kommer til norge og hva den evt koster?
Ser de har den i grainfather-shoppen ti NZ$39.99. Aner ikke hva det blir i NOK eller hva frakt kommer på.Noen som vet når denne kommer til norge og hva den evt koster?
Jeg snakket med en annen hjemmebrygger som også har utdanning på universitetsnivå innen dette gass/væske fluiddynamikk, og han er på sin side avvisende til at dette med å riste gjæringskar har noen særlig effekt, mens mange hjemmebryggere sverger til dette og det er vel også målt en begrenset positiv effekt.Nå skal jeg være forsiktig med å disse slike "bling" greier som den Grainfather rørepinnen, har jo kjøpt min andel tull og tøys opp gjennom årene. Men jeg undrer litt om ikke dette med lufting og whirlpool overdrives noe. Altså når en rører så kraftig at det bobler og skummer, så er dette kavitasjon. Vi ser bak propell på båter, dette er et lokalt lavt trykk som gir damp-boble ved lav temperatur, det er ikke innblanding av luft, hilsen gammel fluidmekaniker
Mulig, men siden GF er designet for å ha kjøleren stående på lokket, så skal høyden på den være perfekt.Du får endel bedre flow om du har kjølern lavere. Så kan du jo bygge kegerator til barkrakken isteden
Mulig, men siden GF er designet for å ha kjøleren stående på lokket, så skal høyden på den være perfekt.
Løfter ikke pumpa vørteren til rett over overflaten i kjelen uavhengig av hvor spiralen står hen?Fordi pumpa løfter lavere og mer hjelp av henertprinsippet? Vet ikke men det er klar forskjell hos meg. At kjøleren er laget for å stå oppå lokket kan vel ikke kalles mer enn en designfeil spør du meg.