Ølglass

Er det noen her som har kjøpt glass over nett? Kunne tenkt meg noen andre typer enn standard 0,4 liters glass. Har 0,5l seidel men kunne også tenkt meg hveteøl-glass, da mener jeg klare glass uten "Paulaner" o.l trykket på glasset. Noen som vet om noen nettbutikker som selger det?

M.v.h
Espen Hansen 

Jeg har kjøpt glass fra Kari Ullebergs glass as i Drammen.
Tlf: 32 83 94 90
Hun har laget en serie med 4 glass, som jeg synes er både praktiske og vakre.
food_8.jpg

Pilsner                              Hveteøl                                Bokkøl                                Stout
Disse er produsert i samarbeid med Aass bryggeri.

Nonic! Har nokon funne Nonicglas? (dei der vanlege engelske pubglasa med ein liten bul ut nesten øverst) I Noreg!

G

MudGun skrev:
Nonic! Har nokon funne Nonicglas? (dei der vanlege engelske pubglasa med ein liten bul ut nesten øverst) I Noreg!

G

Om ikke i Norge så i hvert fall ikke så langt unna: Jeg kjøpte noen slike i en butikk på "storsenteret" i Charlottenberg i fjor sommer tror jeg det var. Jeg husker ikke navnet på butikken, men konseptet var veldig likt Pytt og Panne, Europris osv.

Gunnar J skrev:
Jeg har kjøpt glass fra Kari Ullebergs glass as i Drammen.
Tlf: 32 83 94 90
Hun har laget en serie med 4 glass, som jeg synes er både praktiske og vakre.
food_8.jpg

Pilsner                              Hveteøl                                 Bokkøl                                Stout
Disse er produsert i samarbeid med Aass bryggeri.
Likte pilsner, bokkøl og stout glassene. Trodde faktisk det første var mere hvetestil, litt sånn som jeg er ute etter. Hennes hveteølglass syns jeg blir litt for åpne for min del men uansett fine glass, pen detalj med boblen. Noen som...hvet...om det kan være mer forskjellig glasstyper å få tak i i Tyskland, Nederland, Belgia?

Orginale Erdinger glass er jo mer i retning av Pilsner glasset der, jeg tror jeg ville benyttet pilsnerglasset som hveteglass iaffall.
Fine glass, synd skapet er fullt..

Har du Hadelands glass, eller sammenlignet med de?, har Augustin som er veldig fine, men fryktelig tynt glass, nesten så du ikke tørr sette de fram til gjester :)

Huub skrev:
Fine glass absolut men jeg er av meningen at de har ingenting å gjøre med øltypene de 'skal representere'.
Enig, liker nå bare formen på glasset til pilsnertypen. De gangene jeg har drukket hveteøl på bar i utlandet har jeg nesten uten unntak fått det servert i slike glass. Har sett de helt ned i 0,33 størrelse men klarer ikke å finne de igjen.

Hiv et melkeglass i gulvet så ser du.. Iallefall de gamle.

Herdede glass knuses i tusen biter, men de er ikke særlig hvasse, uherdete sprekker bare, og blir til sylskarpe skår..

Ja er klar over hvordan herdet glass oppfører seg, men ser ikke helt nødvendigheten med å ha herdede ølglass. Stort sett alt av vanlige drikkeglass er jo uherdet, og det går da fint det  :)

Tilbake
Topp