Om øl i mediene

Har beersmith lageroversikt også ?
Har brukt den fra dag én på alle ingredienser, og liker den veldig godt. Auto fratrekk ved brygging, naturligvis.
Skulle bare ønske han fikk lagt til handleliste snart. Det har vært snakk om det en stund
Redigert: Jeg bruker Brewfather
1697087378723.jpeg
 
Sist redigert:
Har brukt den fra dag én på alle ingredienser, og liker den veldig godt. Auto fratrekk ved brygging, naturligvis.
Skulle bare ønske han fikk lagt til handleliste snart. Det har vært snakk om det en stund
Vis vedlegget 64574
Jeg bruker bare mobilversjonen. Den har den ikke .
Hadde den hatt det så hadde jeg vært storfornøyd.
 
Cider og ikke øl, men lell... fin artikkel om ciderproduksjon i Oslo (bak betalingsmur).

Restaurantanmeldelse av ZZ Pizza: God på bunn | Godt.no

De har kombinert ciderproduksjonslokale og pizzarestaurant. Ser derimot ut som de har flytta ciderproduksjonen, med mindre artikkelforfatteren mener at "en 30-40 minutts gåtur unna" kvalifiserer som "ved" Carl Berner. Skimter noen eikefat i bakgrunnen, så kanskje de bruker samme lokale som Eik & Tid.
 
Hamar Arbeiderblad melder om at det dessverre er åpnet konkurs i Kveik Yeastery i Brumunddal etter at bedriften har meldt oppbud.

Det var et kortlevd eventyr.

edit: Ser at selskapet har eksistert siden 2018, men jeg føler det ikke er mer enn et års tid siden det kom på markedet.. Har tiden flydd, eller var det kun proffmarkedet i starten?
 
Av og til bør konklusjoner og mulig motivasjon ettergås. Heldigvis har noen gjort det:

 
Av og til bør konklusjoner og mulig motivasjon ettergås. Heldigvis har noen gjort det:


Ja, det trenger ikke å være så langt mellom skulte agendaer og livssynspåvirkning.

Selv har jeg ikke de helt store problemer med at et stoff som alkohol ikke inngår i de nasjonale kostholdsanbefalingene. De sier jo ikke at stoffet skal forbys, kun at det ikke anbefales. Uten at jeg kan nok (les noe) om temaet så kan det vel være at alkoholens positive effekter på hjerte/karsykdom som nevnes i artikkelen også kan oppnås ved inntak av andre og mer helsefremmende produkter som f.eks fet fisk.
 
kan det vel være at alkoholens positive effekter på hjerte/karsykdom som nevnes i artikkelen også kan oppnås ved inntak av andre og mer helsefremmende produkter som f.eks fet fisk.
Det kan være riktig, men det vet vi ikke. Fet fisk inneholder f.eks tungmetaller, så vi kan ikke si at den er "mer helsefremmende" uten å sammenligne de som spiser fet fisk og ikke drikker alkohol og de som ikke spiser fet fisk, men drikker alkohol.
I tillegg har du en drøss andre variabler som vil virke inn på konklusjonen av en sånn studie.

Forskning er ikke enkelt...
 
Tilbake
Topp