Ombygd brannslukningsapparat for Co2

Per-Arne

Norbrygg-medlem
Jeg har nettopp bestilt meg Cornelius-fat i fra Candirect i Tyskland. Nå har jeg da et spørsmål til dere andre bryggere i Rogaland: Hvor kan man få tak i ombygde brannslukningsapparat for CO2 her i Rogaland? Og, kan man få tak i det? :help:

Hvis ikke, hvor er det nærmeste til Sandnes/Stavanger man kan få tak i slikt? :jaha:

Hva med regulatorer, hvor er det best å kjøpe dette?
Setter pris på svar.
 
Ifølge kart over fyllingsstasjoner for CO2 så finnes det i Stavanger følgende firma:

Brann & Sikkerhet, Stavanger
Breiflåtveien 15
4017 Stavanger

Det kan tenkes at de også selger slike flasker. De må riktignok sage av stigerøret for deg og gjerne bytte ut håndtaket med en vanlig kran. Kan hende noen her inne på forumet fra samme region har mer detaljert informasjon kring dette.  :angel:
 
Kasserte apparat og ombygging gjør de på steder som driver med brannsikring osv. Feks. NOHA som også har avdeling i Stavanger.

Det rimeligste alternativet på regulatorfronten er vel kanskje den ene de har på Humlegården (humle.se). Det er flere som bruker denne regulatoren, meg inkludert. Det er ikke en superregulator, men den funker og er rimelig.

Lykke til, cornelius er kjekt :skitbra:

Edit: Eduard kom i forkjøpet :yes:
 
Ta kontakt med NOHA i Stavanger (på Forus). De bygger om for deg.. vet ikke om du må ha med apparat selv eller om de har der.
Hvis det ikke haster har jeg noen kasserte flasker stående på flyttelasset mitt i Stavanger. Men tror det blir en stund før jeg får svippet over og hentet det...

EDIT: Denne er lagt til i kartet nå. Mvh Webmaster
 
Hei
Jeg fikk kjøpt et ombygd 6kg CO2 apparat fra Gmc-brannteknikk på dusavik.Jeg betalte 700  :)

EDIT: Denne er lagt til i kartet nå. Mvh Webmaster
 
Takk for gode svar. Jeg har sendt en forespørsel pr. mail til både NOHA og til Brann & Sikkerhet, og foreløpig fått svar fra Brann & Sikkerhet. Det var et positivt svar, de lager på bestilling hvis de har brukte flasker på lager. For kr. 2000,- leverer de brukt flaske uten stigerør og med ny flaskeventil. Er dette ok pris?

Og, kkristiansen: Jeg har ikke hastverk. Mine første brygg er nettopp satt til karbonering på flasker, og fatene er nettopp bestilt i fra Tyskland denne uka. Det blir (kanskje) bryggedag på lørdag, følgelig går det vel ihvertfall 4 uker før jeg i det hele tatt kan tenke på å ha ølet på fat. Jeg vet ikke når du ser for deg en tur til Stavanger igjen?
 
Per-Arne skrev:
Takk for gode svar. Jeg har sendt en forespørsel pr. mail til både NOHA og til Brann & Sikkerhet, og foreløpig fått svar fra Brann & Sikkerhet. Det var et positivt svar, de lager på bestilling hvis de har brukte flasker på lager. For kr. 2000,- leverer de brukt flaske uten stigerør og med ny flaskeventil. Er dette ok pris?

Jeg vet ikke helt. Candirect skal ha ca 100 euro for en ny 3 kg-beholder, men da må du jo kjøpe fra Tyskland. Mistenker at en del selger slike ombygde flasker RILUM, og at de beste prisene ikke nødvendigvis kommer fra firmaer som svarer på hva det koster.
 
2000kr er alt for mye.. vet om en som leverte et til NOHA. De bygde om for han + at de fyllte tanken full. Han betalte ca 1000kr mener jeg.. Dette var et 6kg apparat.
Jeg vet ikke helt når jeg skal over å hente flyttelasset. Jeg har flyttet til østlandet, og driver å leter etter bolig... så det kan egentlig skje når som helst...
Men jeg anbefaler deg til å ringe NOHA. Si at du vet om en som fikk dette av de for ca 1000kr. Da får du helt sikkert det samme..  ;) tror ikke de har noe fast pris på slike ting...
 
kkristiansen skrev:
2000kr er alt for mye.. vet om en som leverte et til NOHA. De bygde om for han + at de fyllte tanken full. Han betalte ca 1000kr mener jeg.. Dette var et 6kg apparat.
Jeg vet ikke helt når jeg skal over å hente flyttelasset. Jeg har flyttet til østlandet, og driver å leter etter bolig... så det kan egentlig skje når som helst...
Men jeg anbefaler deg til å ringe NOHA. Si at du vet om en som fikk dette av de for ca 1000kr. Da får du helt sikkert det samme..   ;) tror ikke de har noe fast pris på slike ting...

Det vanlige har vert at vi får ombygde flasker til Co2 pris, som jeg nå må betale nermer 1000,- for 6 Kg.
 
billy skrev:
Hei
Jeg fikk kjøpt et ombygd 6kg CO2 apparat fra Gmc-brannteknikk på dusavik.Jeg betalte 700  :)

EDIT: Denne er lagt til i kartet nå. Mvh Webmaster

Jeg tok kontakt med de, og det blir nok kjøp fra de ja  :ilike:
Videre: Er det noen som vet om regulatoren fra biltema kan benyttes? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/MIG-tilbehor/Reduksjonsventil/
 
Den kan brukes men den er gradert i flow. Flowet bestemmes av vilket trykk du har ut så da må du skjekke selve manometeret og vilket trykk det viser ved fult flow og så selv gradere det i Kgcm2. Evt. så er det både trykk og flowscala.
 
Var innom Maltbua i går og kjøpte brukt og ommbygd 5kg brannslokkar. Flaska var strøken og såg eigentleg heilt ny ut.
Får ikkje fyllt på Maltbua, men det kan ein gjere feks. hjå Noha.

EDIT: det "ryktes" at Rune på maltbua får ny forsyning med brukte Cornelius i nærmaste framtid. Til ein hyggeleg pris også trur eg.

-protto.
 
Oddvar Demmo skrev:
Den kan brukes men den er gradert i flow. Flowet bestemmes av vilket trykk du har ut så da må du skjekke selve manometeret og vilket trykk det viser ved fult flow og så selv gradere det i Kgcm2. Evt. så er det både trykk og flowscala.

Jeg kjøpte en slik i fjor en gang men det viste seg at gjengingen ikke passet til CO2-flaska. Det endte med at jeg returnerte den og kjøpte en "skikkelig" (brukt) regulator på E-bay i England. Ca 300 kr. (eller mindre) med porto. Jeg har kjøpt tre regulatorer fra samme selger etter hvert, og de funker helt utmerket. Det skulle ikke forundre meg om han fortsatt tilbyr brukte regulatorer. Nicket hans er "watchbelow", han heter egentlig Mark et-eller-annet.

(Ja - faktisk - se denne : http://cgi.ebay.co.uk/CO[sub]2[/sub...mQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item1e5ad86cef )

Det ble noe kluss med denne linken, det nytter ikke bare å klikke på den, da den er ufullstendig som "klikke-link". Kopier hele url-en inn i adressefeltet, da burde det funke.

- Eller bruk denne linken, den omfatter alle watchbelow sine gjenstander og burde fremstå som en komplett link:

http://shop.ebay.co.uk/watchbelow/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340
Jeg kan legge til at jeg ikke har betalt så mye som 15 pund i porto. Det har ligget på mellom 8 og 9 pund, cirka.
 
Ja, jeg kjøpte av han i forrige uke. Akkurat samme. Den er brukt, men ser bra ut. Har ikke fått testen den enda, men har allerede kjøpt en til fra samme selger med ett manometer for en portabel løsning. Fikk den for hundre kroner pluss frakt, så det kan umulig være et bomkjøp.

Han overfører også penger tilbake for frakt hvis frakten blir under 15 GBP (noe den gjør), og merket pakken med 5 GBP i verdi. Ser den du linker til allerede er ganske dyr, kan lønne seg å vente på neste som legges ut. De kommer med jevne mellomrom.
 
Takker!
Prisen kan vel ha noe og si med at det sikkert er andre enn meg som byr på den....
Nå har jeg ihvertfall høyeste bud så alle er advart hehe  :biersmile:
 
Aksel skrev:

Samme selger og helt tilsvarende regulator, ja  :yes:

Litt synd hvis prisen går over 200 kr, da - når jeg leser siden er høyeste bud 21 GBP, og det er vel omtrent akkurat på grensen. Hvis du byr og vinner kan du kanskje få Mark/Watchbelow til å oppgi en verdi som ligger på rett side av grensen likevel...  Ellers så byr det seg sikkert muligheter igjen, har inntrykk av at han stadig har regulatorer til salgs på Ebay UK.

Edit: Hmm.. hadd ikke sett innleggene som kom etter det jeg siterer da jeg skrev ovenstående, men vi er visst nokså samstemte.
 
har regnet på det og 21 pund er 190,97 med dagens kurs, så da skal det gå bra.
Har ikke noe å si for meg om den blir litt dyrere, det går jo tross alt til ett veldedighet...
takker for tipset :D
Nå mangler jeg bare eh... alt det andre
 
Pass på at du kan bli "snipet". Første auksjon jeg prøvde meg på tapte jeg da noen la inn akkurat høyere bud enn meg 10 sekunder før slutt. Det som er lurt er å vente til rett før avslutningen av auksjonen, og legge inn det høyeste du er villig til å betale. Da slipper du å presse opp prisen unøding underveis med masse småbud, og hvis noen har et maksbud høyere enn deg vet du da at det ville blitt dyrere enn du var villig til å betale.

Jeg syntes først dette var dumt, men ser nå fordelen ved at du slipper å havne i en psykologisk budkrig.

Som sagt, han merket min pakke med 5£, så hvis du går litt over 200 kroner i budrunden komme du likevel under tollgrensa  :skitbra:
 
Tilbake
Topp