N
Noget Undergjæret
Fant ikke noen mailadresse til fyren for det der ble jeg helt obsessed av siden jeg ikke skjønte det.
Tror dette sitatet fra "Chemistry of Beer" gir en pekepinn på hvor misforståelsen oppstår, "glucose rings" kan ikke oversettes til glucose. En glucose ring er en byggesten i sukkerartene, maltose består av to "glucose rings"Men så.. enda et artig spørsmål. Dette er kanskje feil stokket fra braukaiser.. men han sier at under et sakkarifikasjonssteg så lager enzymene maltose av glukose. Han sier at maltosen blir laget av endetuppene av glukosen. Så når jeg leser alt maltasen lager glukose av maltose så faller jeg av. Klarer da maltasen å lime på plass igjen de kortkjedete (maltose) sukkerartene sammen igjen så du får en langkjedet (glukose)? Trodde forøvrig glukose var passe kortkjedet.
Yeast can only use very short chains of sugar rings. They do best with one to three sugar units. The action of beta-amylase (β-amylase) is to nibble off two rings from the end of a starch chain or dextrin. Two glucose rings form a sugar called maltose. If the starch is well liquefied, there will be plenty of chain ends for β-amylase to work on. This end-nibbling reaction is called saccharification
Sist redigert: