Påmelding til flaskekonkurransen NM 2012

gustavf

Administrator
Påmelding til flaskekonkurransen er nå åpnet:
http://norbrygg.wufoo.eu/forms/pamelding-til-nm-i-hjemmebrygg-2012/
Du melder deg på ved å fylle ut skjemeaet med informasjon om ølet og bryggeren. Etter at skjemaet er fylt ut, vil du motta en e-post med ditt deltagernummer og lenke til etiketter som skal festet på flaskene.

Vi minner om følgende for innlevering av ølene:
  • Du må levere inn tre flasker av hvert øl. Flaskene må være standard, brune ølflasker på 0,33 liter av den pantbare typen som brukes av norske industribryggerier.
  • Etikett med strekkode og nummer skal festet til flaskene med strikk.
  • Flaskene skal ikke ha noen andre kjennemerker: Ingen andre etiketter, ingen skrift og det skal brukes ensfargede korker uten merking.
  • Dersom du sender flaskene i posten, må pakken være levert senest 1. mars. Leverer du flaskene ved personlig oppmøte, skal de være levert senest 1. mars.

Informasjon om telefonnummer osv for å avtale personlig levering kommer i denne tråden. I Oslo kan ølene leveres i Bryggselvs åpningstid.

Husk å pakke flasker godt før de sendes i posten. Du kan være ansvarlig for skader på annen post, dersom flaskene knuses. Vi anbefaler at du pakker flaskene i noe som kan absorbere væske (avispapir, papp e.l.) og legger flaskene i en plastikkpose inni esken.
 
For de som benytter seg av tilbudet fra Bryggselv om å sende øl samlet fra Oslo til Trondheim og Kristiansand, er det et eget valg for levering: Fellesforsendelse.
 
I ettermiddag er det en feil på systemet som sender bekreftelsesmail med etiketter tilbake til de som melder seg på. Vi beklager dette og håper å få rettet det så snart som mulig.

Dersom du får flere mail, så vil du få informasjon senere i dag om hvilken som er den rette.
 
Virker som det er en liten bug i påmeldingen...
Dvs den fungerer fint, men jeg har mottatt 8 mailer om at jeg nå er påmeldt...
Mailene har kommet med ugjevne mellomrom siden jeg meldte meg på i dag tidlig.
 
Feilen er nå rettet og alle som var rammet skal ha fått informasjon om hva som er riktige etiketter.
 
Under påmeldingen av flaske konkurransen må man oppgi alle detaljer angående bryggeprosessen. Er det slik at dommerne sitter med disse opplysningene når de smaker på ølet..? Eller er det en blind test?
 
Hei!

Forstår det slik at jeg kan levere inn øl til nm hos bryggselv i oslo.
Gjelder dette alle klasser øl? Noen som vet?
Mitt øl er i klasse 5.

Kenneth
 
Gjelder dette alle klasser øl? Noen som vet?

Som noen allerede har svart: ja. Og: det gjelder alle klasser, siden Bryggselv (hurra!) sender en palle til Trondheim og en palle til Kristiansand for de bidragene som skal bedømmes der.

Dog vet jeg ikke om noen i andre byer som samler og sender bidrag, hint, hint om noen tar opp den tråden. Men om du bor slik til, kan du sannsynligvis levere 'på døra' i Trondheim og Kristiansand for de bidragene som skal bedømmes der. Jeg skal dobbeltsjekke det og komme tilbake til det senere.
 
NB: supplering til forrige melding: Øl som leveres i Oslo til Bryggselv for dømming i Kristiansand eller Trondheim må leveres hos bryggselv innen 23 februar. Om du pakker og postsender det selv, kan du selvfølgelig vente til 1. mars som er den generelle tidsfristen
 
Jeg snakket med Bryggselv i dag angående forsendelser til Kristiansand og Trondheim. Han ba meg presisere at flasker som skal til disse byene og som leveres direkte til ham ikke trenger å pakkes inn da flaskene skal sendes i vanlige ølkasser.
 
I Trondheim kan du levere øl hjemme hos Steffen Lundstrøm, Bjørn Stallares gate 8 B, 7042 Trondheim. Det ligger på Svartlamoen.
Ring først for å avtale tid. Mobil: 46905988
 
I Bryggselv sine lokaler, vil det stå tre paller med tomme ølkasser. Over hver pall, står det navnet på byen ølene skal sendes til.

Oslo sin pall står selvfølgelig pal, siden ølene skal bedømmes i Bryggselv sine lokaler.

Når ølene settes i kassene, så skal de ha en etikett med en vanlig strikk rundt, ikke hårstrikk som noen gjør.

Ølene som settes i kassene skal ikke pakkes inn, kun etikett og strikk.
 
Hei,

Noen som kan tipse om hvor "American Style Black Ale" (Tidligere ASIBA / Cascadian Dark Ale etc) hører hjemme?
 
Det er et veldig godt spørsmål. Etter et summarisk søk i ulike lands systemer for konkurranseklasseinndelinger tror jeg faktisk ikke den er definert noe sted. På den andre siden er det jo en stilart som har utkrystallisert seg og som det har vært konkurrert i og brygges endel i. Jeg skal ta spørsmålet opp for juryen, og om den skal med, må det være med en klar definisjon.
 
Har noen en adresse jeg kan levere flaskene til i Kristiansand?
Jeg skal ned en tur neste uke, og har ikke så lyst til å sende i posten..
 
Tilbake
Topp