Påmelding til flaskekonkurransen NM 2012

John P skrev:
Hva er grunnen til strikk? Ikke lov å bruke tape?
Tidligere skulle merkelappene tas av og byttes med ny lapp med ny kode før ølet ble gitt til dommerne. Da var det veldig mye prakk med tape. Nå er systemet litt annerledes, og det er ikke behov for omkoding, men kravet om strikk sitter igjen. Det er mulig man kan ta med tape til neste år, men det er litt i seneste laget å tygge om på reglene for NM 2012. Om det er noen som har brukt tape, kan det tenktes at en snill person bytter med strikk, men det ville være dumt å satse på det - spesielt i der de som tar imot ølene er stressa og overarbeidet.
 
gustavf skrev:
ØysteinM skrev:
Sånn for å mase litt :)
Noen tilbakemelding på denne ennå?
Greit å få ting avgårde snarest mulig....

Det ligger nå noen ekstra stiler i påmeldingsskjemaet:
5X Irish Red Ale (BJCP 9D)
5Y American Style Black Ale (ASIBA/BIPA) (BA-2010)
5Z American Amber Ale (BJCP 10B)
7X American Wheat Beer (BJCP 6D)
7Y American Rye Beer (BJCP 6D)
9X Imperial Amber Ale (BA-2012)

Jeg er usikker på om webansvarlig har fått ut dette i informasjonen som ligger andre steder. Dette er øltyper som juryen nå har godkjent og hvor typedefinisjonen er hentet fra står i parentes:
BJCP - 2008-versjonen av BJCP og med angitt kategori
BA-2012 - 2012-versjonen av Brewers Association
BA-2010 - 2010-versjonen av Brewers Association

Grunnen for å bruke 2010-versjonen på ASIBA er at det er denne beskrivelsen som ble brukt av Haandbryggeriet i deres ASIBA-konkurranse.

Nå har ikke BA en definisjon av Imperial Amber Ale, så jeg går ut fra at det er Imperial/ Double red Ale som er rett, og at det har sneket seg inn en leif her.
 
gustavf skrev:
ØysteinM skrev:
Sånn for å mase litt :)
Noen tilbakemelding på denne ennå?
Greit å få ting avgårde snarest mulig....

Det ligger nå noen ekstra stiler i påmeldingsskjemaet:
5X Irish Red Ale (BJCP 9D)
5Y American Style Black Ale (ASIBA/BIPA) (BA-2010)
5Z American Amber Ale (BJCP 10B)
7X American Wheat Beer (BJCP 6D)
7Y American Rye Beer (BJCP 6D)
9X Imperial Amber Ale (BA-2012)

Jeg er usikker på om webansvarlig har fått ut dette i informasjonen som ligger andre steder. Dette er øltyper som juryen nå har godkjent og hvor typedefinisjonen er hentet fra står i parentes:
BJCP - 2008-versjonen av BJCP og med angitt kategori
BA-2012 - 2012-versjonen av Brewers Association
BA-2010 - 2010-versjonen av Brewers Association

Grunnen for å bruke 2010-versjonen på ASIBA er at det er denne beskrivelsen som ble brukt av Haandbryggeriet i deres ASIBA-konkurranse.

Jeg har en belgisk pale ale som jeg ønsker å sende inn. Noen som har et godt forslag til hvilken kategori jeg skal bruke..? I BJCP style category heter den Belgian and french ale 16 B.
 
Hvis du ikke har sendt flaskene enda, kan du bare registrere en ny påmelding, og se bort fra den gamle.

Hvis du har sendt dem fra dag vet jeg ikke.
 
Jeg sendte nettopp flaskene med posten. Noen som kan forklare meg hvor jeg finner sporingsnumner? Er det det som også kalles kollinummer?
 
Nummeret står på pakkelappen. Du kan enten oppgi kollinummeret eller sendingsnummeret som slutter på NO (begynner vanligvis på SM).
 
Nummeret står på pakkelappen. Du kan enten oppgi kollinummeret eller sendingsnummeret som slutter på NO (begynner vanligvis på SM).
 
Jeg ba om å få kollinr etter å ha betalt 120kr, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale 50kr til, slik at den ble sent som pakke. Dyre saker å bruke posten  :rasende:
 
Jeg registrerte to brygg for et par kvelder siden og oppgav at de skulle leveres med personlig fremmøte - før jeg oppdaget at det ene skulle leveres i 4658 Tveit og det andre i BryggSelvs lokaler i åpningstiden. Det har jeg ikke anledning til, og må derfor basere meg på posten. Men må jeg da registrere bryggene på nytt for å angi riktig leveringsmåte? Eller holder det å bare registrere pakkenummeret?
 
Bård skrev:
gustavf skrev:
ØysteinM skrev:
Sånn for å mase litt :)
Noen tilbakemelding på denne ennå?
Greit å få ting avgårde snarest mulig....

Det ligger nå noen ekstra stiler i påmeldingsskjemaet:
5X Irish Red Ale (BJCP 9D)
5Y American Style Black Ale (ASIBA/BIPA) (BA-2010)
5Z American Amber Ale (BJCP 10B)
7X American Wheat Beer (BJCP 6D)
7Y American Rye Beer (BJCP 6D)
9X Imperial Amber Ale (BA-2012)

Jeg er usikker på om webansvarlig har fått ut dette i informasjonen som ligger andre steder. Dette er øltyper som juryen nå har godkjent og hvor typedefinisjonen er hentet fra står i parentes:
BJCP - 2008-versjonen av BJCP og med angitt kategori
BA-2012 - 2012-versjonen av Brewers Association
BA-2010 - 2010-versjonen av Brewers Association

Grunnen for å bruke 2010-versjonen på ASIBA er at det er denne beskrivelsen som ble brukt av Haandbryggeriet i deres ASIBA-konkurranse.

Nå har ikke BA en definisjon av Imperial Amber Ale, så jeg går ut fra at det er Imperial/ Double red Ale som er rett, og at det har sneket seg inn en leif her.
Ingen kommentarer til denne?
 
gustavf skrev:
Nummeret står på pakkelappen. Du kan enten oppgi kollinummeret eller sendingsnummeret som slutter på NO (begynner vanligvis på SM).
Takk for det! Da er det bare å vente til selve begivenheten.
 
Jeg sendte tre pakker av sted i kveld, men da jeg skulle registrere sporingsnumrene, oppdaget jeg at en av de tre pakkelappene var uten kontrollnummer (det var tre flasker Porter som gikk til Bryggselv.no). Er det noe jeg kan gjøre for å sikre at mine flasker kommer frem på riktig måte?
 
Bård skrev:
Bård skrev:
gustavf skrev:
ØysteinM skrev:
Sånn for å mase litt :)
Noen tilbakemelding på denne ennå?
Greit å få ting avgårde snarest mulig....

Det ligger nå noen ekstra stiler i påmeldingsskjemaet:
5X Irish Red Ale (BJCP 9D)
5Y American Style Black Ale (ASIBA/BIPA) (BA-2010)
5Z American Amber Ale (BJCP 10B)
7X American Wheat Beer (BJCP 6D)
7Y American Rye Beer (BJCP 6D)
9X Imperial Amber Ale (BA-2012)

Jeg er usikker på om webansvarlig har fått ut dette i informasjonen som ligger andre steder. Dette er øltyper som juryen nå har godkjent og hvor typedefinisjonen er hentet fra står i parentes:
BJCP - 2008-versjonen av BJCP og med angitt kategori
BA-2012 - 2012-versjonen av Brewers Association
BA-2010 - 2010-versjonen av Brewers Association

Grunnen for å bruke 2010-versjonen på ASIBA er at det er denne beskrivelsen som ble brukt av Haandbryggeriet i deres ASIBA-konkurranse.

Nå har ikke BA en definisjon av Imperial Amber Ale, så jeg går ut fra at det er Imperial/ Double red Ale som er rett, og at det har sneket seg inn en leif her.
Ingen kommentarer til denne?

Du setter fingeren på en tabbe vi har gjort :)

BA-2012 har en 'American-Style Amber/Red Ale' og en 'Imperial og Double Red Ale'. Sistnevnte kan sees på som en Imperial-variant av førstnevnte (og de listes etter hverandre), selv om det er et visst gap i OG, FG og bitterhet mellom dem. Dessverre har ikke BA nummerert sine definisjoner av ølstiler, men siden det som er angitt som 'Imperial Amber Ale' er gitt med en referanse til BA-2012, så må det nesten tolkes som 'Imperial or Double Red Ale', hvilket også var intensjonen sålangt jeg er i stand til å spore opp. BJCP har ikke en tilsvarende klasse for et Imperial rødt øl, så BA var det nærmeste å hente en stildefinisjon fra.

Beklager forvirringen ved at navnet divergerte fra stilnavnet.
 
gustavf skrev:
Nummeret står på pakkelappen. Du kan enten oppgi kollinummeret eller sendingsnummeret som slutter på NO (begynner vanligvis på SM).

Ser at jeg rotet litt med begrepene her. For Smartpost (de røde eskene til Posten) er det kollinummer som skal oppgis. Dette står øverst på den røde pakkelappen (merket kvittering) og begynner med SM etterfulgt av 9 siffer og NO til slutt. Det samme nummeret står nederst til høyre på den grå lappen som sitter igjen på pakka. På bedriftspakke finner du tilsvarende nummer.
 

Vedlegg

  • Skjermbilde2.PNG
    736 KB · Sett: 385
  • Skjermbilde4.PNG
    567,7 KB · Sett: 379
No problemo.  :) Jeg har forstått det slik at det vil bli sendt inn minst ett imp red ale, og et imp amber ale. Håper da at dommere instrueres til å akseptere begge øltyper innenfor denne ene kategorien, selv om det muligens vil bety at jeg får mer konkurranse enn jeg hadde håpet på.  :)
 
Bård skrev:
No problemo.  :) Jeg har forstått det slik at det vil bli sendt inn minst ett imp red ale, og et imp amber ale. Håper da at dommere instrueres til å akseptere begge øltyper innenfor denne ene kategorien, selv om det muligens vil bety at jeg får mer konkurranse enn jeg hadde håpet på.  :)

Det er vel uansett BA-2012 'Imperial or Double Red Ale' som brukes som definisjon, og denne definisjonen har ikke 'tilleggsopplysninger' om hvor bidragene ligger i landskapet, så om det kommer to bidrag som du lister, så er det samme definisjon de bruker. Men så lenge begge ølene er innenfor definisjonen, så skulle det ikke bety så mye, og det koker mer ned til balanse, smakssammensetninger og slikt i de enkelte ølene.
 
Hei,

Jeg har prøvd to ganger å melde på et øl som skal sendes inn nå i formiddag, men har ikke fått epostkvittering med etiketter for noen av de enda. Er det hikke i systemet (nei, det ligger ikke noe i spam-mappa mi)?

-- Tobias
 
Tilbake
Topp