Påmelding til flaskekonkurransen NM 2012

Ja. Adressen står på skjemaet du får tilsendt på e-post. Du kan kontakte Yngvar på adressen mc15987@c2i.net for å avtale levering.
 
Det var der jeg stusset litt, Jeg har meldt på en porter. og da trodde jeg den skulle bedømmes som mørk ale- altså Kristiansand.
Men på det skjemaet som jeg fikk i eposten så stod det at de skulle sendes til Bryggselv- oslo.???

Har jeg misforstått noe?
 
OKEEEEY......... :roedme:

Stryk siste melding... Beklager, jeg har lest det jeg vil, og ikke det som står..
 
For sikkerhets skyld, i fjor sendte vi med underskrevne papirer med flaskene. I år har jeg forstått at det ikke skal sendes papirer med flaskene - er dette riktig oppfattet?
 
Det stemmer. I fjor gikk papirene mer eller mindre rett i søpla, mens vi som tok i mot ølet stod og lurte på hvorfor vi egentlig skulle ha disse papirene. I år forenkler vi litt :)
 
I fjor kunne Norbrygg medlemmer levere 2 flasker gratis til flaskekonkurransen.
Hva er regelen i år ?
 
Et kjapt spørsmål ti påmeldingsskjemaet:

Mulig jeg er litt tett, men hva menes med antall liter vørter og antall liter ferdig øl?

Menes det gjæringsvolum og flaskevolum som hhv vørter og ferdig øl, eller kokevolum og gjæringsvolum, eller kokevolum og flaskevolum?
 
Jeg ble for ikke så lenge siden medlem av Norbrygg, men har ikke fått giro for betaling av kontigent enda. Kan jeg da være med i konkurransen?
 
bozo skrev:

Et spørsmål: Hva slags klasse skal en imperial amber ale registreres i?

Tja, det kommer vel egentlig litt mer an på ølets vitale data enn på navnet. Det finnes en Imperial Red Ale, men ingen Imperial Amber Ale er sålangt jeg kjenner til typedefinert.

BJCP har en American Amber Ale som går opp til 6,2% abv, så det er neppe ølet ditt om du kaller det Imperial. Du kan se definisjonene deres her: http://www.bjcp.org/2008styles/catdex.php og sjekke hva som matcher best (eller oppgi dem så vi kan foreslå). Du kan også bruke typer fra Brewers' Association, som du finner her http://www.brewersassociation.org/attachments/0000/7526/2012_BA_Beer_Styles_Final.pdf. Der går American Style Amber/Red Ale opp til 6% abv, så sannsynligvis er det Imperial or Double Red Ale du er på jakt etter. Den står på side 12 i dokumentet. Den går opp til 10,5%abv. Sjekk at ditt øls vitale data matcher denne øltypen, og at det ikke er noen andre øltyper som matcher bedre.

En tilleggsklasse for 2012 (overgangsordning) er vel allerede på vei for Imperial/double Red Ale fra BA-2012, og vil i så fall dukke magisk opp i mulige øltyper på påmeldingsskjemaet.
 
Aleksander87 skrev:
Jeg ble for ikke så lenge siden medlem av Norbrygg, men har ikke fått giro for betaling av kontigent enda. Kan jeg da være med i konkurransen?

Utfra slik det har vært de siste årene: JA! Vanligvis synes det som det er tilstrekkelig å ha betalt innen innleveringsfristen. Dog er det Norbrygg som ordner med kontingenter og slikt, mens dommerkomiteen kun har med innlevering og dømming av ølene. Er det noen som har mer info og/eller vet hvem Norbrygg som er ansvarlig for å gi ut KID og kontonummer og slikt? Det pleide vel å være Yngve Ydersbond, men jeg vet ikke om det fremdeles er ham.
 
Kan noen fortelle meg hvor mange flasker Norbrygg medlemmer kan levere gratis til flaskekonkurransen og hva ytterligere flasker koster?
 
Reinhard10 skrev:
Kan noen fortelle meg hvor mange flasker Norbrygg medlemmer kan levere gratis til flaskekonkurransen og hva ytterligere flasker koster?

Det er mulig å levere 6 øl per brygger. I år er det ikke mulig å kjøpe mulighet for å levere flere øl. For Norbrygg-medlemmer er dette gratis, for andre koster det 100 kr per øl man sender inn.
 
Det er verdt å merke seg at dette er antall innsendte øl. Selve påmeldinga er ikke bindende og det er først når ølet sendes inn det teller som et deltagende øl.
 
Jeg vil også minne alle som sender inn flasker med Posten om å registrere pakkenummeret sitt her:
http://goo.gl/ekLh1
Vi mottar enormt med pakker de siste dagene før fristen og sannsynligheta for at en pakkelapp blir oversett er stor. Dersom du registrerer pakkenummeret kan vi følge dette på sporingssystemet til Posten og sikre at pakken blir hentet og ølet registrert.
 
For de som måtte være i tvil: Det skal ikke leveres med noen papirer (underskrevet deltagerskjema, utskrift av påmelding, kopi av oppskrift e.l.) sammen med ølene i år. Kun flaskene med etikett.
 
beate skrev:
Når ølene settes i kassene, så skal de ha en etikett med en vanlig strikk rundt, ikke hårstrikk som noen gjør.

Vanlig strikk hvilken farge skal de ha?. Jeg fikk kun tak i "vanlig strikk" med diverse farger på buttikken. Er disse godkjent?
 
Tilbake
Topp