Picnic Tap 2.0/2.1

Et alternativ kan jo være denne, men det blir jo både dyrere og tar mer plass.

Jeg ville avventet med det en liten stund til, for nå er det ikke lenge til denne(bildet under er screenshot, for det finnes kun en video av den pr nå, fra en av gutta i kegland) nyheten kommer :cool:
Screenshot_20230321_103122_com.facebook.katana.jpg

Nukatap mini på lav ballock.
 
Gikk til innkjøp av en 2.1 i går, for å teste det som en løsning på en ny 57 liters torpedo keg som jeg overførte sommerølet på i går. Tusen takk for informativ og bra post @Kloakk

Kjenner jeg er glad for at jeg ikke begynte å skru den sammen i går kveld før jeg leste posten din
Bare hyggelig å kunne bidra med noe :)
 
Jeg ville avventet med det en liten stund til, for nå er det ikke lenge til denne(bildet under er screenshot, for det finnes kun en video av den pr nå, fra en av gutta i kegland) nyheten kommer :cool:
Vis vedlegget 61301

Nukatap mini på lav ballock.

Ah, jeg tenkte faktisk på det, merkelig hvis de ikke kommer med en krantilkobling til de lave ballockene.
Dette ser jo nydelig ut, ser den er koblet til den typen med flow-regulering, vet du når den kommer?
 
Ah, jeg tenkte faktisk på det, merkelig hvis de ikke kommer med en krantilkobling til de lave ballockene.
Dette ser jo nydelig ut, ser den er koblet til den typen med flow-regulering, vet du når den kommer?
Nei desverre, de er ganske så hemmelighetsfulle. Det er jo en av gutta på hovedsjappa i Australia som postet den videoen så jeg regner med han har fått en tidlig for å teste den ut før de evt gjør storproduksjon av den, men såvidt jeg har forstått av det litt ymse slaget av hinting fra Kegland blir det høsten, men det er jo der borte, kanskje rundt nyttår her?
 
Kan jo også sette inn en stålbjelke inni skapet med kraner. Fungerer også perfekt med magnet-tilbehøret til TapCooler. vanligvis er platen plassert mye høyere.
Meget godt fornøyd.
Vis vedlegget 61304
Har sett på den løsningen før, og den løsningen er absolutt verdt å vurdere, men jeg personlig har rett å slett ikke plass i fatskapet mitt til det, og bare jeg tenker tanken på å skaffe større eller gud forby, flere kjøleskap, øker størrelsen på hårdåtten jeg fjerner(etter kona) fra dusjsluken, så jeg ligger lavt :)
IMG_20230321_122938_copy_1385x1846.jpg
 
I mitt skap har jeg plass til 4*19 nede og 2*12 oppe når jeg har kraner i skapet. Dette er egentlig lagringsskapet mitt med plass til 8*19L. Det var derfor jeg satt inn bjelke siden jeg i fremtiden ikke skal bruke det til servering, og derfor ikke ønsker hull i døra.
Har bare satt inn 4 kraner, men har plass til flere.
.. men kjøp flere kjøleskap... Det er helt ok å være skilt :cool:
 
Har sett på den løsningen før, og den løsningen er absolutt verdt å vurdere, men jeg personlig har rett å slett ikke plass i fatskapet mitt til det, og bare jeg tenker tanken på å skaffe større eller gud forby, flere kjøleskap, øker størrelsen på hårdåtten jeg fjerner(etter kona) fra dusjsluken, så jeg ligger lavt :)
Vis vedlegget 61305
Den hårdotten forvinner helt bare du skaffer er par kjøleskap til. :D
 
I mitt skap har jeg plass til 4*19 nede og 2*12 oppe når jeg har kraner i skapet. Dette er egentlig lagringsskapet mitt med plass til 8*19L. Det var derfor jeg satt inn bjelke siden jeg i fremtiden ikke skal bruke det til servering, og derfor ikke ønsker hull i døra.
Har bare satt inn 4 kraner, men har plass til flere.
.. men kjøp flere kjøleskap... Det er helt ok å være skilt :cool:
Åssen kjøleskap er det? Kona (den nye) sitter og designer nytt kjøkken og prøver å finne best mulig plass til øl på tapp.
 
Var det det tredje som var utslagsgivende, tro?
Jeg gjetter fjerde, jeg klarte akkurat å snike inn tredje uten å måtte sove i garasjen, skal sies at jeg har alle 3 på samme rom som bardisken, og alt av bryggeutstyr, utenom malten da, den må jo selvfølgelig stå i den kaldeste boden :D

Jeg trenger derimot aldri bekymre meg for at humle lageret tar for mye plass, for der ble jeg forvist til det lille hjørnet over kompressoren :oops:
 
3 kjøleskap til gjæring, 1 til øl, strategisk plassert i utebod(3) og i garasje(1). Hadde tiårsjubileum som brygger for tre uker siden og ingen har flyttet ut av huset så langt bortsett fra barna, og det skyldes neppe for mange kjøleskap.

Det hjelper nok at hun jeg bor sammen med har gått fra å være ølhater til å bli svært glad i det ølet jeg lager. Tror grensa nå kanskje ligger rundt 5-6 kjøleskap and counting. Så knepet er å få den man bor sammen med til å bli glad i øl, da vil de forstå behovet for en god hvitevarebeholdning i heimen.
 
3 kjøleskap til gjæring, 1 til øl, strategisk plassert i utebod(3) og i garasje(1). Hadde tiårsjubileum som brygger for tre uker siden og ingen har flyttet ut av huset så langt bortsett fra barna, og det skyldes neppe for mange kjøleskap.

Det hjelper nok at hun jeg bor sammen med har gått fra å være ølhater til å bli svært glad i det ølet jeg lager. Tror grensa nå kanskje ligger rundt 5-6 kjøleskap and counting. Så knepet er å få den man bor sammen med til å bli glad i øl, da vil de forstå behovet for en god hvitevarebeholdning i heimen.
Jeg burde sett den komme, det er det eneste trikset jeg aldri tror jeg får dratt ut av hatten, å få kona til å drikke øl altså, trodde sur IPA skulle bli mitt siste forsøk, men nå prøver jeg meg på en lett hveteøl, med myk munnfølelse, lav bitterhet og hva jeg håper blir en overveldende aroma av bringebær, baby steps..

Og bare så vi ikke sklir helt ut her, den har jeg tenkt å fate, og servere med en picnic tap 2.1. :cool: Booom, back on track :p
 
Jeg burde sett den komme, det er det eneste trikset jeg aldri tror jeg får dratt ut av hatten, å få kona til å drikke øl altså, trodde sur IPA skulle bli mitt siste forsøk, men nå prøver jeg meg på en lett hveteøl, med myk munnfølelse, lav bitterhet og hva jeg håper blir en overveldende aroma av bringebær, baby steps..

Og bare så vi ikke sklir helt ut her, den har jeg tenkt å fate, og servere med en picnic tap 2.1. :cool: Booom, back on track :p
Dere er fortsatt unge, ikke gi opp. Du skal se du har 7-8 kjøleskap når du passerer femti :D
 
Kan jo også sette inn en stålbjelke inni skapet med kraner. Fungerer også perfekt med magnet-tilbehøret til TapCooler. vanligvis er platen plassert mye høyere.
Meget godt fornøyd.
Vis vedlegget 61304
De endestykkene på bjelka, er det noe 3d-printa greier? Har samme løsningen sjøl men har boret hull og skrudd den fast (jeg har et vinkeljern, eller vinkelaluminium om du vil) fiffig løsning isåfall, og praktisk å bare kunne trekke den ut.
IMG_20221215_0372.jpg
 
Tilbake
Topp