Dessverre lekker den fra kanten med de to avlange slissene i justerings-korken slik oprinnelig beskrevet i første posten i tråden og av flere andre. Denne er helt ny og det sprutet ut der allerede på første forsøk. Jeg fant ut at jeg kunne åpne den raskt for å minimere sølet men den skummer voldsomt. Jeg har forsøkt å sammenligne med den andre jeg bestillte men den har visst blitt til noe annet i leveringa.Hvis den skummer så er det mest sannsynlig brukerfeil, jeg var egentlig veldig fornøyd med mine 2.0/2.1, helt til det viser seg at kranhodene blir slitte fortere enn man får snudd seg og mange av de kommer med lekkasje fra start.
Hvor er det kranen din lekker fra?
Jeg hadde bestillt en cheep&cheer med rør og en picnic kran men har fått en slik: https://brewshop.no/produkt/fat-co2/tappetarn-og-tappekraner/picnic-tappekran med 1m tynt rør og keg kobling samt en cheep & cheer. Likte den bedre enn twist-versjonen egentlig.
Denne lange slangen (som jeg ikke finner vist fram på shoppen dems) skal sikkert være skumdemperen for det er ingen spiral noe sted...
Edit:
Jeg gikk på leting etter en spiral og fant til slutt en eske jeg ikke hadde åpnet! Der var en komplett kran til så jeg hadde fått begge jeg bestilte. Den andre må ha vært en del av ett startkit jeg også bestilte med fatene. Her var det en komplett kran med spiral!
Men, denne lekker isteden kontinuerlig fra den sorte trekantede mutteren rett bak krana. Etter en sjekk i mikroskopet (ja jeg har inspeksjonsmikroskop) så fant jeg mikrosprekker i plasten til selve tap'en ved 2 av 3 setskruer. Splitter ny, pakket den opp nå.
Sist redigert: