Plaato - ny norsk digital gjærlås

Hei jobber med en online tjeneste til TILT, ISPINDEL og nå muligens Platoo. Her vil man kunne se online hele gjæringsforløpet av ditt brygg.
Her kan dere se en online versjon på et aktivt brygg. Dette er for å lette arbeidet til de som ikke er så datakyndige at de kan sette dette opp selv.


https://www.3sverd.no/tilt/?batch=074


Kommer tilbake med mer info når man kan registrere brukere og logg alle brygg.
 
Jeg spiser gjerne i meg disse ordene dersom Plaato skulle vise seg å ha noe for seg, men i utgangspunktet er jeg svært skeptisk, av de årsakene flere andre har oppgitt. Om noen hadde presentert bare en idé til et slikt verktøy hadde jeg nok hovent henvist dem til "hjelp, det plopper ikke i gjærlåsen"-tråden... ;)
 
Siden denne måler både FG og temp(utenfor da).
Vil den gi tilnærmet lik "valuta" som feks Tilt hydrometeret?
Eller rangerer man Tilt høyere siden den faktisk er oppi godsakene?
 
Siden denne måler både FG og temp(utenfor da).
Vil den gi tilnærmet lik "valuta" som feks Tilt hydrometeret?
Eller rangerer man Tilt høyere siden den faktisk er oppi godsakene?

Det er jo egntlig totalt irrelevant hva temperaturen er utenfor dunken.
 
Ja er vel det, men gir vel en viss indikasjon.
Men forstår det vel som at Tilt er et nyttigere verktøy.

Joda. Det gjør det jo. Men en indikasjon er lite verdt hvis du vil ha kontroll. Liten trøst i å vite at du kanskje har fått fusel i ølet hvis det er et øl du gjærer på grensen, i steden for å ikke få fusel fordi du vet akkurat hva temperaturen er i dunken.
 
Jeg forstår ikke helt denne interessen for å følge med på SG under gjæringen. Du får en fin kurve på en skjerm, men hva bruker man den til?
Da er det mye mer interessant å kunne se hva temperaturen er til enhver tid, helst i vørteren
 
Jeg forstår ikke helt denne interessen for å følge med på SG under gjæringen. Du får en fin kurve på en skjerm, men hva bruker man den til?
Da er det mye mer interessant å kunne se hva temperaturen er til enhver tid, helst i vørteren
For dem som sverger til hurtigbrygging av pils, for eksempel, har det en verdi.
 
Jeg forstår ikke helt denne interessen for å følge med på SG under gjæringen. Du får en fin kurve på en skjerm, men hva bruker man den til?
Da er det mye mer interessant å kunne se hva temperaturen er til enhver tid, helst i vørteren

Jeg tenker å følge opp Finn Bergers oppfordring tidligere og finne opp et digitalt termometer som måler temperatur inni vørteren i sanntid. Pris ca 999,-
 
Jeg ser for meg noen vil fylle denne med gjær.. Kan ikke være enkelt å rengjøre etterpå. Holder meg til tilt og slange til gjærlås. Mye enklere å rengjøre :)
 
Jeg tenker å følge opp Finn Bergers oppfordring tidligere og finne opp et digitalt termometer som måler temperatur inni vørteren i sanntid. Pris ca 999,-

vabao_O?

Jeg må ha snakket over meg. Jeg har da ikke noe behov for sanntidsinfo om temperaturen:p. Jeg har dårlig rygg og dårlige knær, og det går ikke så kjapt unna. Jeg vil ha ekte tid, ikke sanntid. Også vil jeg ha god tid, og gode tider.

Sanntid? Hmpfo_O.

Men jeg vil gjerne ha riktig info om temperaturen - og jeg må gjerne få den trådløst og digitalt, det gjør ikke noe, det. Men jeg har ikke behov for det. Og jeg vil def. ikke betale oppunder et laken for det.
 
Tilbake
Topp