Pris på forsendelse av småting fra V&B

Hvis man bare skal ha en pakke flytende gjær hos V&B, må man da
betale 88 NOK for å få den sendt? Eller sender de den per brev når det er snakk om så små forsendelser?
Synes bare det er høl i huet å skulle betale så mye for å få tilsendt en pakke gjær.

Hvis de sender per brev, hva gjør man når man skal bestille online, fordi man må jo velge
forsendelsesmåte før man sender ordren.
 
De sender som brev. Du får først reservert det fulle fraktbeløpet på kredittkortet ditt og så endrer de det når de sender det.
 
Du kan jo ringe dem og høre. Er en del nettbutikker som har standard priser på forsendelser, kan sikkert omgås ved å ringe.
 
Ok, takker så mye for svar. Trodde nok at de gjorde det, men ville bare
høre med noen som har handlet lite fra dem før.
 
Det ser nå ut til at de sendte småtingene mine i servicepakke, selv om jeg skrev i meldingsboksen at det hadde vært fint om de sendte som brevpost. Litt mer enn bare gjær, men bare litt: en liten boks med Super Moss og 100 gram Saaz.
 
Kjetil S skrev:
Det ser nå ut til at de sendte småtingene mine i servicepakke, selv om jeg skrev i meldingsboksen at det hadde vært fint om de sendte som brevpost. Litt mer enn bare gjær, men bare litt: en liten boks med Super Moss og 100 gram Saaz.

Litt rart, brev er vel opp til minst 1 kg?
 
Kjetil S skrev:
Det ser nå ut til at de sendte småtingene mine i servicepakke, selv om jeg skrev i meldingsboksen at det hadde vært fint om de sendte som brevpost. Litt mer enn bare gjær, men bare litt: en liten boks med Super Moss og 100 gram Saaz.

Er det ikke ganske vanlig at nettbutikker gjør det? Jeg har tenkt at det er fordi kostnaden ved å ha en logostikkløsning til for brevpost blir for dyr.
 
gustavf skrev:
Kjetil S skrev:
Det ser nå ut til at de sendte småtingene mine i servicepakke, selv om jeg skrev i meldingsboksen at det hadde vært fint om de sendte som brevpost. Litt mer enn bare gjær, men bare litt: en liten boks med Super Moss og 100 gram Saaz.

Er det ikke ganske vanlig at nettbutikker gjør det? Jeg har tenkt at det er fordi kostnaden ved å ha en logostikkløsning til for brevpost blir for dyr.
Det er vel ganske vanlig, men ser ikke helt hvorfor det skal fordyre logistikkløsningen noe særlig. Både Maltbua og Petit bruker frimerker og vanlige konvolutter eller egenemballert.
 
gustavf skrev:
Kjetil S skrev:
Det ser nå ut til at de sendte småtingene mine i servicepakke, selv om jeg skrev i meldingsboksen at det hadde vært fint om de sendte som brevpost. Litt mer enn bare gjær, men bare litt: en liten boks med Super Moss og 100 gram Saaz.

Er det ikke ganske vanlig at nettbutikker gjør det? Jeg har tenkt at det er fordi kostnaden ved å ha en logostikkløsning til for brevpost blir for dyr.

Jo, sikkert. Men siden Dalaker sa at de sender som brev, bestilte jeg like godt, i håp om å kunne benytte det fine været til å brygge pils.
 
Mulig de bare sender i brev når det er lite nok til at det går i en enkel konvolutt? Og er du sikker på at det er sendt enda? Når jeg har bestilt enkle pakker med gjær tidligere har det først kommet opp som servicepakke, og så endrer de det ved sending. Men som sagt har dette kun vært enkle pakker med gjær.
 
Jeg skulle hatt en pose gjær til cider, og V&B er den eneste norske
nettbutikken jeg har funnet som har det inne. Ser at Petit har sweat mead gjær inne,
kan denne brukes til cider? Hvis den kan brukes og de sender i brev så går jeg heller for det,
for å være på den sikre siden.
Maltbua har jeg handlet fra før og det gidder jeg ikke igjen.
 
Jeg har fått melding om at pakken er sendt, og det var postens pakkesporing som sa det var en servicepakke … men at sendingen ikke var mottatt. Hm, nei, når jeg sjekker igjen nå, ser jeg at pakken er innlevert til terminal og videresendt fra Oslo. Servicepakke fremdeles.

Det dumme er jo at forsendelser på opptil et kilo blir billigere fra England enn fra Norge.
 
Vin og Bar er sikkert interessert i at vi orienterer dem om at dette er en løsning vi ønsker fra dem.
 
Er ikke servicepakke en gunstig løsning i vinterkulda? Tviler på at det ville vært mye liv i gjæren etter noen timer i postkassa i flere kuldegrader.
 
Ikke bare det, men også knuste pellets er jo kjipt..
Ikke klag så mye, putt mer i pakken istedet og utnytt portoen. :)
 
Hei
Var innom Bryggeland i Oslo i går ( Vin og Bar) og spurte om man måtte betale mye i porto for å få sendt en pakke gjær. De fortalte at det kunne de sende som brev og burde ikke koste mer enn kr. 8,-.  for en pakke. Hadde som policy at det skulle være så rimelig for kunden som mulig.

Hans Jørgen
 
hansjrgenksa: Ok, men det var jo greit å vite. takker for feedbacken.

Ahorn/neslekkim: Nå er det sånn at jeg ikke brygger hver helg, og derfor er det litt dumt å ha råvarer stående for lenge.
Derfor så blir det bare slik av og til at jeg kun trenger noen småting, sånn som nå når jeg har tenkt å sette
et brygg med cider, da trenger jeg ikke masse andre ingredienser. Juice får man kjøpt på butikken,
cider gjær må bestilles. Og når det kanskje blir en måned eller mer til neste brygg, så ser jeg ikke helt vitsen med å
ha spraymalt, humle, flytende gjær etc. stående over lang tid uten å bli brukt.
Er ikke for å klage at jeg spør, men hvis jeg kan betale 8 kroner kontra 88 kroner for å få
tilsendt en pakke gjær så sier jeg ikke nei takk.
Jeg har forresten postkasse som står innendørs, så tror ikke kulda spiller så mye inn for min del i allfall.
Håper jo å tror at dette kan være til hjelp for andre også som lurer på det samme.

Mvh
 
Jeg tror jeg skrev en kommentar her som må ha blitt spist opp i datakrasjet. En gang til: Jeg mottok pakken, og så kjapt hvorfor den ikke ble sendt som brevpost: Super Moss tar for stor plass. Drøy i bruk er den også -- under et halvt gram på 20 liter vørter -- så jeg kommer neppe til å bestille den igjen på et par år. Og den så absolutt ut til å virke.
 
Tilbake
Topp