Propan med industrikobling i Trondheim

Hei! Er ukjent med gass i Trondheim da jeg frem til nå kun har fyrt med gass i Belgia. Her er det standard med industrikobling og jeg liker det mye bedre enn den hurtigkoblingen som er vanlig i Norge.

Spørsmålet er; hvor får man billigst kjøpt flasker med industrikobling (og gass) i Trondheim?

Er det forresten noen som vet om "industrikobling" i ulike land er den samme, slik at jeg kan bruke regulatorer fra Belgia på norske flasker?

Takk for svar!

Jeg pleier å bytte flaske på Hyttebutikken Trondheim
Innherredsveien 103
7043 Trondheim
73 52 76 60
hyttebutikken.no
Jeg tror de har (eller kan skaffe) flasker med industriventil

Hvorfor er det så viktig med industriflasker for deg? Du skal ikke se bort fra at de er dyrere i tillegg til at du sannsynligvis ikke har komposittflaske som et valg, og at du ikke kan bytte inn flasker nesten hvor som helst :) Du kan få H-kobling (vanlig gassflaske) med trinnløs regulering og gasstrykk som er 100 ganger høyere enn koblingen til grillen..

Hei. Jeg har en regulator som er ment på å kobles på en flaske med industrikobling. Noen som vet om det finnes en "standard" kobling som man setter på gassflaska men som har industrikobling ut?

Bjarte H skrev:
Hvorfor er det så viktig med industriflasker for deg? Du skal ikke se bort fra at de er dyrere i tillegg til at du sannsynligvis ikke har komposittflaske som et valg, og at du ikke kan bytte inn flasker nesten hvor som helst :) Du kan få H-kobling (vanlig gassflaske) med trinnløs regulering og gasstrykk som er 100 ganger høyere enn koblingen til grillen..

Jeg ønsker industriflasker fordi jeg synes det er ålreit å ha en ventil på selve flaska for bedre kontroll + at jeg kan bruke de regulatorene jeg allerede har(såfremt det er samme kobling). Mener også å ha lest at industrikoblinger er tryggere med tanke på lekkasjer. Ikke noe big deal, men slipper å kjøpe mer utstyr da jeg har det som trengs og det funker. Komposittflaske ser jeg ikke som noen fordel på da vekt ikke er et tema og man får 1kg mindre gass for samme pris. I tillegg funker stålflasker på mye lavere temperaturer enn kompositt, <-30 mot >-10.

Jeg har altså ikke veldig sterke argumenter for å gå for industrikobling, men det er likevel gunstigere for meg enn vanlig H-kobling. :)

I følge voss gass koster en flaske med industrikobling 50kr mer enn H-kobling, så ikke direkte avskrekkende om dette er normal praksis. Det med å ikke kunne bytte flasken overalt er et bedre argument, så kommer an på hvor man kan få kjøpt slike flasker!
http://www.vossgass.no/gass

Ok.

Du kan jo prøve:

Yara Praxair AS
Transittgata 4
7446 Trondheim
Tlf: 23 70 74 00
Fax: 23 70 74 01
E-post: kundesenter.tr@yarapraxair.com

Tilbake
Topp