Rice sirup

Skal brygge en Stout, og det skal være litt "Rice Sirup" i den, hvor får man tak i det? kan man bruke noe annet?=)
 
Rice syrup gir antagelig svært lite smak, bare alkohol, så du kan sikkert bruke noe annet, f.eks spraymalt eller vanlig sukker.
Vil jeg tro!
 
Kandisirup er et produkt hvor (i alle fall de mørke utgavene) sukkeret er delvis karamellisert. Det er ikke en erstatning for vanlig hvitt sukker, siden det både tilfører smak og farge til ølet.

Oppskriften din er ikke tilfeldigvis "Caribbean Stout" fra fra stout-boka i "The Classic Beer Style Series" fra Brewers' Publications? I så fall ville jeg definitivt ha byttet rissirupen ut med hvitt sukker. Jeg hadde erstattet mengden der (665 g sirup) med 500 g vanlig farin.
 
Du har helt rett, den er fra "Caribbean Stout" fra fra stout-boka i "The Classic Beer Style Series" :)  Takk for tipset, neste uke er det brygging med 500 gr farin istedet for sirupen=) 
 
Kanskje jeg kan spørre: Hvilken gjær ville du brukt til den stout'n? jeg har bare laget 3 brygg før, og bare brukt tørrgjær, sånn som SafeAle..  :)
 
Tilbake
Topp