Rutofs koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

Koner i alle varianter

Når jeg vasket den nye 60L konen fylte jeg opp kjelen på speidelen (50) helt full varmet opp til 80 grader hadde i micro kombi og pumpet over til konen, måtte etterfylle ca 20-30L i speidelen før konen ble helt full slik at det kom ut på toppen i lokket. Mener at kjelen på speidelen er ca 80L. Så full 60L kone inkl lokket må være nærmere 100L
 

Vedlegg

  • IMG_0671 (2).jpg
    IMG_0671 (2).jpg
    895,9 KB · Sett: 768
Det eneste jeg kanskje savner eller som hadde vært kjekt å ha er kanskje et slikt lokk i lokket som det er på Blichman.
Veldig greit med et slikt for humling, pleier å benytte meg av humle pose som jeg henger fast i undersiden av lokket.
 
Atle Andersen skrev:
Rutof skrev:
Det var tøft ;). Vil ha slikt skap :)

Dobbelt Cola skap, hender det dukker opp sånne på finn.no

Hvor bredt er det?

Ja, det blir antagelig hard kamp om større kjøleskap rundt om i tiden fremover, og det var ikke lett å få tak i før heller ...
 
Her er ett enkelt som gis bort (vet ikke om kona er for bred over ræva til å få plass)
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44806902
 
Rutof skrev:
Litt plukk finner man sikkert. Gitt tilbake melding til fabrikk. De har vært 2 bryggeri mestere å sett på torga sin 100 liter....
De syns de var godkjent. Og syns hjemmebryggerene kunne være i himmelen nå.

Vask er selvsagt alltid viktig.

De hadde nok bare sett utsiden. Den var også strøken. :skitbra: Men innsiden. Sveise feilene er IKKE knappenål-store, men opptil en Centimeter lange. Tror nok det blir noe VOLDSOMT med pussing.

Om andre har bilder av Konas innside. ( å da mener jeg den i rustfri utførelse :laugh: ) Post dem gjerne i denne tråden
 
Torga skrev:
Rutof skrev:
Litt plukk finner man sikkert. Gitt tilbake melding til fabrikk. De har vært 2 bryggeri mestere å sett på torga sin 100 liter....
De syns de var godkjent. Og syns hjemmebryggerene kunne være i himmelen nå.

Vask er selvsagt alltid viktig.

De hadde nok bare sett utsiden. Den var også strøken. Men innsiden. Sveise feilene er IKKE knappenål-store, men opptil en Centimeter lange. Tror nok det blir noe VOLDSOMT med pussing.

Om andre har bilder av Konas innside. ( å da mener jeg den i rustfri utførelse :laugh: ) Post dem gjerne i denne tråden

De så på TC. Sveising ved tc'en.

Send meg bilder så tar jeg det videre. De fleste har vært bra.  Vist det er veldig gali så forlanger jeg ny.
2 stykker som for laget ny.
 
Om det er "luringer" (tror det er det sveiserne kaller det?), altså luftlommer i sveisen som kommer til syne etter pussing - ja, så må det nok fylles isteden for å pusse ned alt godset rundt... Kanskje ta med kona til en sveiser som har TIG utstyr? Har fundert litt på lodding med sølv, ser at det brukes av en del bryggere i USA (men jeg er usikker på hvor helsebringende flux'en er...).
 
akarlsen skrev:
Om det er "luringer" (tror det er det sveiserne kaller det?), altså luftlommer i sveisen som kommer til syne etter pussing - ja, så må det nok fylles isteden for å pusse ned alt godset rundt... Kanskje ta med kona til en sveiser som har TIG utstyr? Har fundert litt på lodding med sølv, ser at det brukes av en del bryggere i USA (men jeg er usikker på hvor helsebringende flux'en er...).

Fluxen vasker man lett av med vann :)
 
Hi Rune,

It seems we have a lot trouble with our first order, but our company will make up for our mistakes. We will replace the tank for you. Since every week, we get feedback from you, and it will be not so convenient for us to purchase only one tank materials, how about this, we will wait for your feedback about our tank quality and replace all tanks with problems.


Vist noen har store skavanker så send bilder på Mail til meg. Jeg har en uke til å melde fra. De får ny.

Heldigvis er de aller fleste bra. Fått mange tilbake meldinger på det.
 
Tilbake
Topp