Saga London Porter med Lakris?

Hei alle hjembryggere!

Jeg har nylig brygget mitt første sett av Saga American Pale Ale, fra Europris. Må si jeg ble overrasket over hvor godt det smakte og ville derfor prøve med på enda et sett fra Saga før jeg går over på det skikkelige greiene.

Jeg ønsker å prøve settet med London Porter, og tenkte jeg skulle eksperimentere litt ved å legge til litt lakris smak, med denne.

Det blir altsp mitt andre brygg og lurer derfor på hva dere tenker og mener om tilsetning av lakrisen, og til slutt hvordan jeg skal utføre dette?

Hilsen en nybrygger!

Personlig er jeg fan av å lære å brygge først og heller eksperimentere senere ;)
Men noe saklig svar har jeg dessverre ikke...

Enig med siste taler (sjølv om eg begynte litt for raskt med eksperimentering). Anbefaler å lage settet "as is" og heller neste gong tilsette litt lakris slik at du veit korleis lakrisen påvirker ølet. Alternativt kan du, etter å ha blanda ut settet i eit reint og sterilisert gjæringskar, ta ut deler av vørteren og ha den i anna kar. Så kan du tilsette lakris til den delen.

Kjøp 2stk 15L bøtter på jula og del brygget i to. Så kan du tilsette lakrisrot i den ene. Bryggselv og helsekostbutikker selger lakrisrot. Og apoteker kan ha det/bestille.

Tilbake
Topp