Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Tenkte å starte med Cornelius fat.
Får jeg tak i dette rilig brukt noen plass?

Du får følge med på forumet her. En sjelden gang kommer det noe for salg, men går ikke mange timene før de er solgt ;) Selgers marked i disse dager.. Eller så har du Lunds Teknik i Danmark.
 
Tenkte å starte med Cornelius fat.
Får jeg tak i dette rilig brukt noen plass?

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha disse brukt? Ser folk tar nært oppmot ny-pris på dem på bruktmarkedet uansett. Kjøper du nytt slipper du å tenke på slitedeler som må byttes (pakninger osv) og du slipper å vente i spenning på at noe skal bli lagt ut, for så å krangle med en drøss andre som er på utkikk etter brukte cornelius-fat.
Jeg kjøpte 2 stk til 950,- hver, ikke noen stor investering når man tenker på hvor mange år disse kan være i bruk.
 
Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha disse brukt? Ser folk tar nært oppmot ny-pris på dem på bruktmarkedet uansett. Kjøper du nytt slipper du å tenke på slitedeler som må byttes (pakninger osv) og du slipper å vente i spenning på at noe skal bli lagt ut, for så å krangle med en drøss andre som er på utkikk etter brukte cornelius-fat.
Jeg kjøpte 2 stk til 950,- hver, ikke noen stor investering når man tenker på hvor mange år disse kan være i bruk.

Word.
 
Man må gjæren gå på den smellen før man innser at det kanskje var likegreit å kjøpe nytt.
Jeg har vært veldig heldig med mine fat, men jeg var å plukket ut dem jeg syntes så best ut.
Blir litt annerledes når man bestiller på nett. Hvis jeg ikke kan inspisere varen først kjøper jeg heller nye.
 
Enig ang fascinasjonen for gamle fat.
Ferdig med brukte fat jeg og. Et nytt et veit jeg er tett og fint. De brukte jeg har handla trenger brått nye lokk. Oj, ventilen vakke tett den heller nei, bytte den og da. Ja så, o-ring, er du sliten og må fornyes sier du? Ender til slutt med en pris på kanskje 50-100kr under nytt. Og pga forskjellige produsenter må jeg i blant jobbe lenge med lokket for å få det tett på ett av dem.
Jeg er for gjenbruk, men alt det ekstra bryet betaler jeg heller den neven tiere et nytt fat koster ekstra for å slippe.
 
Har god erfaring med de renoverte fata fra lund teknik. Kjøpte en 4-pack da ble det 750,- stk. Etter det har jeg supplert med to fabrikknye fat. Merker ingen forskjell i bruk. Men de nye ser selvsagt mye finere ut.
 
Tilbud på Corneliusfat 19l 798,- med Norbryggrabatt tilsendt butikk.
Bryggselv har også tilbud på cornelius, men der blir totalprisen billigere da de er litt billigere på frakt. Sparte vel ca 250 på frakten i forhold til bryggeland. Og det hjelper på når en bestiller fat til langt ut i kyststrøket :) 4 fat bestilt på fredagen :)

Easybrew

Edit: ser nå at cornelius har kommet tilbake til normalpris på bryggselv, kan hende det kun var et dagstilbud det da .? Da e det bryggeland som gjelder i dag...
 
Har du en direktelink til den boka? Har rotet rundt på hjemmesiden og bloggen men kan ikke finne den.
 
Tilbake
Topp