Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Kjøpte meg en trykksprøyte(manuell), tiltenkt slangevask, på clas for en tid tilbake. Problemet med denne var at den luktet så ekstremt av bensin el.l. at jeg aldri har turt å bruke den til noe ølrelatert i frykt for at den skal sette smak eller i verste fall reagere med noe.
Noen som har tips til rimelige trykksprøyter eller annet som kan brukes til slangevask? Trenger forsåvidt ikke å være internettvarp.
Denne: https://www.jula.no/catalog/hage/hageredskaper/ugressbekjempelse/trykksproyter/trykksproyte-759005/
 
Vis vedlegget 34689 Denne også.

Får du skrudd på en ball-lock på 5 literen også @LarsUlv?
Jepp.

f34fdc1b4e0fe12de19be415e232c55b.jpg


Sent via Tapatalk

Edit: ser at jeg har brukt bittelitte gran gjengetape for å det helt tett.
 
Sist redigert:
Mye som ser likt ut fra kinaland. Jeg har prøvd en som så ganske lik ut, bare at det var store vingemuttere i steden for slike øyeskruer, eller hva det heter for å låse valsene.

Testet egentlig bare 15kg som jeg kvernet for å se om valsene holdt avstanden sin, og det gjorde de. Hvis du ikke brygger så ofte, og den oppfører seg som den jeg testet så why not.
 
Brygger minst en gang i måneden, det står som regel to bøtter i gjæringsskapet. Har hittil brukt allgrain sett fra div bryggebutikker, ferdig knust. Har tenkt å gå over til å veie og knuse selv. Lokket litt når der er rustfrie valser, det har jeg ikke sett på de rimeligste møllene. Monster Mill til 3000 er for dyrt og unødvendig stort for meg.
 
Hvis du brygger en gang i måneden så tror jeg at jeg ville slått til. Men ikke se på meg hvis mølla ikke holder avstanden, det er bare en magefølelse, at den vil duge :)

Uansett så ville jeg kjøpt en sekk, eller iallefall ti kilo, for å tørrtrene slik at du blir kjent med mølla før du lager et øl ut av det.
 
Det er fordi det er kjøpt på Morebeer. De til 79 gjør en helt sikkert like fin jobb. De gjør iallefall en veldig god jobb og ikke vits i å bruke mer penger på den typen termometer.
 
Kjøpte meg en trykksprøyte(manuell), tiltenkt slangevask, på clas for en tid tilbake. Problemet med denne var at den luktet så ekstremt av bensin el.l. at jeg aldri har turt å bruke den til noe ølrelatert i frykt for at den skal sette smak eller i verste fall reagere med noe.
Noen som har tips til rimelige trykksprøyter eller annet som kan brukes til slangevask? Trenger forsåvidt ikke å være internettvarp.
Til info så gjelder dette også Biltema sin. Fy F.... helt vanvittig bensinlukt. Selv etter flere runder med div såper.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Etter å ha studert annonsen nærmere gjelder det utgått datotemplet malt.
Altså et flott tiltak for å bli kvitt malt man ikke kan selge, men fullt mulig å brygge:)
 
Tilbake
Topp