Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Brewshop har 10 % på Fermentasaurus "starter kit" som også gir gratis frakt. Totalt 1258,20.

Merk at dette starter kittet ikke har med trykk-settet, slik BryggSelv har. Det koster 398,-. BryggSelv har "standardpris" på 1701 inkludert trykk-settet, så om du vurderer det er det liten differanse.
 
Der røyk jeg på noen kronasjer, gitt. ;-)
Litt irriterende at det bare følger med tørrgjær. Tror jeg kjøper en pakke WLP001 og formerer opp noen ganger. :)
Har også kjøpt noen sett, henter i butikk og tidligere har jeg fått byttet 2 tørrgjær som følger med mot en fersk. kan hende dette har endret seg men får se når jeg henter.
 
Noen tips til en god vekt til å veie opp malt? Ser etter hengevekt, finner ingenting anna enn fiskevekter. Ser etter pakkevekt, men bikker jo fort tusenlappen.
 
Under tusenlappen.
https://brewshop.no/produkt/utstyr/maleutstyr/vekt-50kg
Har ingen erfaring med den, men tror andre på forumet har det.
-Litt annet knask i tillegg så får du fri frakt. Og da er ikke vekta så dyr:)
Se der ja. Nok en greie som får plass i bryggeriet - og vil sikkert bli suveren når man fyller opp lukkede Corny kegs (Co2 drevet fra gjærkar til Co2 fylte kegs som man bleeder over i ny keg eller ut) og baserer seg på vekta for å vite når det er fullt.
Spesiellt viktig ved kegging av f.eks NEIPA og andre humlesterke øl som ikke tåler det minste av O2 "forurensning" ved flytting fra gjærkar til keg. :)
 
Under tusenlappen.
https://brewshop.no/produkt/utstyr/maleutstyr/vekt-50kg
Har ingen erfaring med den, men tror andre på forumet har det.
-Litt annet knask i tillegg så får du fri frakt. Og da er ikke vekta så dyr:)


Denne er bra, men trenger kontinerlig strøm hvis en skal måle over lenger tid. Går på batteri og strømkabel følger med men med amerikansk kontakt.

Så jeg bestile nye strøm kontakt/batteri eliminator fra kina med eu plug for 18,-. Denne har ikke kommet enda men skal legge ved link hvis det viser seg at jeg har valgt riktig type..
 
Tilbake
Topp