Oddvar Demmo
Norbrygg-medlem
Første gang jeg ser dette men rakk å bestille, kanskje dette er som svart fredag og kommer hvert år ?Ja ja. Selvfølgelig bestilte jeg før helgen...
Første gang jeg ser dette men rakk å bestille, kanskje dette er som svart fredag og kommer hvert år ?Ja ja. Selvfølgelig bestilte jeg før helgen...
Det ble malt og rengjøringsmidler. Ble en ok pris på 25kg-sekkFørste gang jeg ser dette men rakk å bestille, kanskje dette er som svart fredag og kommer hvert år ?
ja bare 400 for en sekk rndte opp med 1500,- istedenfor 1800,-Det ble malt og rengjøringsmidler. Ble en ok pris på 25kg-sekk
Det er mulig, det er noe som kalles Blue Monday. 3. mandag i januar skal være den dagen i året folk ser på som den mest deprimerende.Første gang jeg ser dette men rakk å bestille, kanskje dette er som svart fredag og kommer hvert år ?
Litt forvirrende er det jo at blåmandagen i norsk tradisjon er dagen mellom fastelavn og feitetirsdag - altså ut på vårparten.Det er mulig, det er noe som kalles Blue Monday. 3. mandag i januar skal være den dagen i året folk ser på som den mest deprimerende.
Julen er ferdig, nyttårsløftene har gått åt skogen, og det er fortsatt leeenge til sommeren...
Derfor kommer handelsnæringen nok en gang på banen og vil hjelpe oss til å se lysere på livet
Ser ut som om de er litt koniske i formen, uten at det vel er noe problem?For å brygge mindre batcher så har jeg savnet en mindre kjele og SS Brew Tech sin 5.5gal/20L er jo ikke så lett å tak i lenger.
Kjøpte nettopp en 28L kjele fra Aliexpress til den nette sum av 1011kr (kjøpsum, frakt og moms/VOEC inkludert!) som så veldig interessant ut og som er på tilbud nå. Oppdatering følger når den er mottatt
18.19US $ 40% OFF|2021new Stainless Steel Thick Stockpot Large Capacity Soup Pot Multipurpose Rice Bucket With Lid Handle Stock Kitchen Cookware - Soup & Stock Pots - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Vis vedlegget 55802
Den er litt konisk for å kunne stable kjeler oppi hverandre ja.Ser ut som om de er litt koniske i formen, uten at det vel er noe problem?
Jeg synes 28 liter er akkurat litt i overkant. 22-23 liter hadde vært helt ideelt for meg. Men nå har jeg jo 20 liter'n til SSBrewtech. Den begrenser riktignok brygging av no sparge til 9-10 liter til gjæring, men jeg kan leve med det. Til halve brygg med batch sparging er den perfekt, og det er det jeg kommer til å bruke den mest til.
Det er ikke det at jeg ikke hadde kunnet brygge små brygg på 36-liter'n min, men 20-liter'n er bare så suveren å håndtere, så det føles helt ennerledes å jobbe med den.
SSBrewtech har ikke slutta å produsere den, så det er bare å mase på importøren (https://www.scandinavianbrew.no/) om å ta den inn igjen. (Jeg får ikke prosenter av dem, jeg er bare veldig fornøyd med disse kjelene.)
Det siste er avgjort en ide. (Nå har ikke jeg hytte, men vi som bor på Hadeland trenger jo ikke det .)Den er litt konisk for å kunne stable kjeler oppi hverandre ja.
Selv om kjelen er 28L helt opp til kanten så må man jo ikke fulle den helt til kanten heller
Jeg koker vanligvis i en SS Brewtech 15gal/57L kokekjele til vanlig så det blir litt lettere å håndtere ja!
Kan jo lure inn noen enkle BIAB brygg på hytta også med en passelig liten kjele for kosens skyld
Jeg starta bryggekarrieren med å rote fram den største gryta jeg hadde i hus (13L) og BIAB så kjenner prosessen. Kjelene vokste fort etter det men nå "må" man altså ha en litt mindre kjele i hus for fleksibilitet
hehe - etter opptelling ser jeg at jeg har: 15 ltr Coop, 20 ltr SSBrewtech, 36 ltr "vanlig", 40 ltr "vanlig", 60 ltr SSBrewtech og 80 ltr SSBrewtech. Akk ja; det har balla på seg. Et par av dem er resultatet av litt ubetenksomme internettvarp - for å ha sagt noe som holder meg innafor trådtemaet.Jeg starta bryggekarrieren med å rote fram den største gryta jeg hadde i hus (13L) og BIAB så kjenner prosessen. Kjelene vokste fort etter det men nå "må" man altså ha en litt mindre kjele i hus for fleksibilitet
"Tåler ikke vann"Dette må vel være en bra pris. Forkle i kuskinn til 199kr på Rusta:
For å brygge mindre batcher så har jeg savnet en mindre kjele og SS Brew Tech sin 5.5gal/20L er jo ikke så lett å tak i lenger.
Kjøpte nettopp en 28L kjele fra Aliexpress til den nette sum av 1011kr (kjøpsum, frakt og moms/VOEC inkludert!) som så veldig interessant ut og som er på tilbud nå. Oppdatering følger når den er mottatt
18.19US $ 40% OFF|2021new Stainless Steel Thick Stockpot Large Capacity Soup Pot Multipurpose Rice Bucket With Lid Handle Stock Kitchen Cookware - Soup & Stock Pots - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Vis vedlegget 55802