Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Åhh, sånn en hadde vi på jobben da jeg jobbet sommerjobb i Televerket kartkontoret i 1986. Mmm, gode minner. Kjøpte én iskald vørterøl hver dag. Gode minner :cool:
 
Merk: de har ikke lenger fri frakt over 1500kr, så det er først summen over 1500kr man sparer penger på, (hvis 500kr frakt).
Om du bestiller pallegods eller flere helsekker malt er det vel ingen andre butikker som gir gratis frakt heller? Om du derimot bestiller det samme som ville gitt gratis frakt i andre butikker sparer du altså flere hundre kroner.
 
Om du bestiller pallegods eller flere helsekker malt er det vel ingen andre butikker som gir gratis frakt heller? Om du derimot bestiller det samme som ville gitt gratis frakt i andre butikker sparer du altså flere hundre kroner.
Har bestilt helsekker fra flere steder hvor man får fri frakt, (Ølbrygging.no, Strømmen, Bryggselv). Sist fikk jeg fri frakt på 30l eikefat ++ hos Petit. Vanligvis er det opp til 35kg/1 kolli.
Poenget er bare at setter man opp en litt større ordre i den tro at man fortsatt får fri frakt for 1 kolli under 35 kg, så er det greit å være klar over at det er fraktkost, og brorparten av de 30%'ene blir spist opp av frakten. Men det er jo fortsatt ett godt tilbud, og gunstig hvis man ikke skal bestille så mye, (under 1500kr).
 
Sist redigert:
Eller litt flaks som meg, Bestilte to kg W34/70 til en stykkpris på 1015/500gr før rabatt. Ble 2947,- inkludert frakt. Sjekket prisen på gjæren på morgenen, da var prisen satt opp til 1450,-/500gr.
 
Hva? Hadde de satt opp prisen med 40%???
Ja, tror det var en feil i systemet som hadde allerede satt ned prisen med 30% så jeg fikk 30+30. Andre aktører ligger på rundt 1300 og oppover for W34/70. Men det er fortsatt billig med litt over 1000 lappen for en halv kilo gjær.
 
Ja, tror det var en feil i systemet som hadde allerede satt ned prisen med 30% så jeg fikk 30+30. Andre aktører ligger på rundt 1300 og oppover for W34/70. Men det er fortsatt billig med litt over 1000 lappen for en halv kilo gjær.
Flaks. Ser den ligger på 1390,- hos BS.
 
Har bestilt helsekker fra flere steder hvor man får fri frakt, (Ølbrygging.no, Strømmen, Bryggselv). Sist fikk jeg fri frakt på 30l eikefat ++ hos Petit. Vanligvis er det opp til 35kg/1 kolli.
Poenget er bare at setter man opp en litt større ordre i den tro at man fortsatt får fri frakt for 1 kolli under 35 kg, så er det greit å være klar over at det er fraktkost, og brorparten av de 30%'ene blir spist opp av frakten. Men det er jo fortsatt ett godt tilbud, og gunstig hvis man ikke skal bestille så mye, (under 1500kr).
Jeg forstår dessverre ikke hvor du får 1500kr til å være noen slags magisk grense? Om du bestiller omtrent hva som helst annet enn sekker med basemalt og eikefat, f.eks. humle og gjær som i utgangspunktet er ok priset hos Petit, er ikke vekt noe problem og frakten blir 126,- uansett om du bestiller for 500,- eller 3000,-, dvs. rabatten dekker inn frakten på små ordre og frakten er ubetydelig i forhold rabatten på større ordre. Uansett så er det totalsummen som er viktig, ikke om det er gratis frakt (eller stor rabatt). Og totalsummen inkl. eventuell frakt ser du før du betaler.
 
Brewshop går over fra KegLand til Keg King og selger ut Nukatap og Fermzilla med 20% rabatt.

Takk for tips, har lenge tenkt på å utvide med en all rounder til. Sparte meg for noen kr der.
 
Tilbake
Topp