Riiktig.. Tre mann da med samme erfaringer. Ble brått mindre fristende hvis man må plages med sånt.Var noen småstein i sekken jeg brukte i fjor. Sparer mølla og kjøper ikke flere sekker.
Helt nylige, ja. Jeg kjøper ikke mer av det der med mindre jeg må. Var ellers ikke noe galt med maltet som sådant.Er dette nylige erfaringer @Finn Berger og @Reinhard10 ?
Har fått småstein fra Avangard tidligere, men er mange år siden.
Har kjørt gjennom drøyt hundre kilo med Viking malt, ingen småstein og lager godt øl av det. Sola er dessverre vanskeligere transportmessig til Sunnmøre enn Oslo.Viking malt er også på tilbud nå hos bryggol.no. Har ikke brukt basemalten deres så ingen erfaringer å dele desverre.
Bedre kjøp enn linken over ditt innlegg går vel ikke an. Skal man bruke alskens apper og ha bryggeren på internett så må man betale mye mer for det. Klart, man har ikke pumpe, PID-kontroll av varme, og touchpanel. Men trenger man egentlig det.Gode kjøp/ tips?
Jeg tør ikke kjøpe fra Netthandelen. Har hørt mye negativt, og jeg liker veldig godt pumpa mi. På den annen side ser jeg mange modifiserer bryggeren, og alt utstyr man trenger kan man legge til. For meg som bor og jobber en time unna bryggeriet, så er wifi en stor forbedring ift til slik jeg har det nå.Bedre kjøp enn linken over ditt innlegg går vel ikke an. Skal man bruke alskens apper og ha bryggeren på internett så må man betale mye mer for det. Klart, man har ikke pumpe, PID-kontroll av varme, og touchpanel. Men trenger man egentlig det.
Hva skal du bruke WiFi til når du ikke brygger da?Jeg tør ikke kjøpe fra Netthandelen. Har hørt mye negativt, og jeg liker veldig godt pumpa mi. På den annen side ser jeg mange modifiserer bryggeren, og alt utstyr man trenger kan man legge til. For meg som bor og jobber en time unna bryggeriet, så er wifi en stor forbedring ift til slik jeg har det nå.
Da kan meskevannet være varmt når jeg ankommer gården, og vannet kan være varmt om morgenen og jeg vil spare tid på bryggeprosessen.Hva skal du bruke WiFi til når du ikke brygger da?
Det kommer jo an på flere ting og jeg vet ikke dine kvalitetskrav eller "brygger-bedagelighet". Jeg vet ikke om en Brew Monk B70 er et "Godt kjøp", men et tips er det hvert fall. Under ti lapper, og du får en relativt moderne brygger som ble lansert i fjor. Sirkulering, bunnventil, skytjenester og kran i front. Jeg kunne lett ha vurdert denne selv.
Ulempen er at du er litt låst til dyppkjøler og tapping via kranen i front, men om det går bra så er det kanskje det beste kjøpet nå.
Det ligger to stk Brewtools B80 på finn. Hvis du først vil ha motstrømskjøler og "mer av alt" så vil jeg anbefale denne. Har to hundre batcher på min B80 nå, det er null problemer. Må plukke maskinen i biter et par ganger i året for å rengjøre grundig, men det hører med når man får koblinger og ventiler opp og ned i mente.
Skal tro om den tanken der fungerer bra som alternativ til vinballong.1000,- for konisk gjæringskar i stål.
Virker billig det, selv det har noen begrensninger. Bl.a. litt liten diameter på bunnventil.
Konisk gjæringskar – 30 liter | Alt til hage og utemiljø
Gjæringskaret er laget av rustfritt stål og har to tappekraner. Den øverste kranen sørger for problemfri tapping av øl uten sedimenter mens den nederste kranen brukes til å fjerne bunnfallet. Det medfølgende termometeret gjør at du kan følge med på gjæringstemperatur under hele prosessen og...www.netthandelen.no
Jepp det gjør den, har kjørt 2 vinsett i denne type kar, omtrent maken fra ølbrygging uten bunnkran, kjøpte en fra netthandelen nå og noen esker med bokser samme kvalitet. Fulgte med B64 lokk, bruker cdl men gir de bort til noen som trenger dem.Skal tro om den tanken der fungerer bra som alternativ til vinballong.
Ligger utrolig mye bryggeutstyr ute på Finn nå, cornyfat holder seg godt i pris, så dette var billig.Her var det noen som gjorde et godt kjøp..
Bryggerutstyr selges samlet | FINN-torget
BearBrew 60 kjele med tilbehør, se bilde. Maltrør til BB60 Bryggespade til BB60 Grainfather (litt sliten tilstand, trenger nok ny termostat. Men fungerer.) Manuell kontroller til GF App kontroller til GF Motstrømskjøler og alt tilbehør medfølger Flere tempkontrollere til kjøling/varming 5 stk...www.finn.no
Fantastisk . Er vel 1000 bare for ”korkeren“Ligger utrolig mye bryggeutstyr ute på Finn nå, cornyfat holder seg godt i pris, så dette var billig.
Flasken jeg har med Star-san holder på å gå tom, så jeg kjøpte dette. God pris det også, selv med frakt.
https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/377912685
1098,- på Brewshop. Jeg har en akkurat lik så jeg la den rett ut på Finn igjen for 500,-. Ikke noe salg så langt, men det gjør ikke så mye. En flaske Star-san koster 429,- så jeg er allerede i pluss.Fantastisk . Er vel 1000 bare for ”korkeren“