Vurderer å selge Speidel 50L som kun er brukt en gang(som ny), og er av den nye typen. Dette for å bli med i felles bryggelag. Ønsker ikke å jekke prisen så veldig ned fra nypris.
Jeg er interessert.
Prisene for brukt bryggeutstyr er generelt for høye. Men så lenge noen alltid er villige til å betale så er det vel det man kan kalle markedspis. Forundrer meg slett ikke om det er noen som er villige til å betale "nypris" for en brukt bryggemaskin, men det som forundrer meg mer er at mange selgere nærmest forventer å få det.
Katla er inne på et vesentlig poeng. Og når det er sagt, hvorfor skal det "alltid være" noen med "politihatt" som iler til "hver gang" det stilles spørsmål ved ting.Hvorfor skal det alltid være noen forståsegpåere som skal kritisere pris/riktig pris i en salgstråd. Er kort sagt makedet som bestemmer pris.
Håper da at folk sletter innlegg som ikke er relatert til salgsannonsen.
Når selger legger opp til diskusjon om pris, så blir det diskusjon om pris. Og ved å ikke skrive pris - som forumreglene sier man skal - så legger man opp til prisdiskusjon. Slutt å være surmaget. Man må også tåle kommentarer på pris; Noe annet er å ta seg selv og sitt altfor høytidelig.Hvorfor skal det alltid være noen forståsegpåere som skal kritisere pris/riktig pris i en salgstråd. Er kort sagt makedet som bestemmer pris.
Håper da at folk sletter innlegg som ikke er relatert til salgsannonsen.
Men fordi mange nok er villige til å betale, så må alle som vil ha det betale overpris.
Siden det delvis var jeg som startet denne diskusjonen må jeg få sagt at jeg virkelig sikler etter en Speidel som denne. For meg er prisen imidlertid for høy dersom vi snakker nypris. Unfair av deg å formulere det som å ødelegge tråden. Ser mer på det som en slags form for god gammeldags pruting.Dere får gjerne kalle folk politi eller surmaget. Men når det kommer til stykket så er det opp til kjøper og selger å bli enige om pris. Og ingen andre. Folk som ikke er ute etter å kjøpe kan heller holde seg for gode til å ødelegge en salgstråd, å gjøre det om til en diskusjon.