Takk. Er ikke redd for typeriktigheten, nei. Usikker på Citraen, ja. Oppskriften jeg tok utgangspunkt i hadde kun Green Bullet, og jeg kunne tenke meg litt mer "friskhet", som jeg håper å få fra Citra. Jeg bruker som regel veldig moderate mengder aromahumle sammenlignet med de mer ekstreme humlebombene, og tror det går bra.Ser jo godt ut, det der. Du er vel ikke fryktelig opptatt av typeriktighet, men om en skulle skjele til det, så skal du være forsiktig med mengden citra. BJCP: May have a low to medium hop aroma, and can reflect almost any hop variety although citrusy, floral, fruity, and spicy notes are common.
Du sier ikke noen om gjær. BJCP er åpen for å bruke lagergjær, og kanskje hadde dette vært et øl å teste s-189 på 17-18 grader i? Skotsk gjær på lav temperatur er ellers mitt valg i sånne øltyper for tida, og du kan bruke kølsch-gjær, også. En pose Køln er jo en grei løsning. Eller vær kjedelig og bruk 05.
Er redd jeg ikke får s-189 i hus i tide. Blir nok w-34/70, tipper jeg. Den oppfører seg etter min mening pent under 20 grader. Starter nok skapet på 16-17 grader og avslutter på 18-19 grader.
Sist redigert: