Finn Berger
Moderator
Ser ut som en unødvendig komplisert oppskrift med veldig små andeler av spesialmalt. Det er 96,2% basemalt, og bare 0,4% Aromatic. Det er ikke en trykkfeil med mengdene?
Mengden humle ser også rar ut - dobbelt så mye humle på tilsetningene etter 60 min ville ikke vært for mye. Reagerer også på at FG 1,017 er veldig høyt for en IPA. Er dette en "offisiell" kloneoppskrift?
For å sitere meg sjøl i innlegget over her: "I utgangspunktet ville jeg hivd denne langt vekk, for det er jo et sabla rot". Du finner lenke til oppskriften i BYO der, også, men for enkelhets skyld: http://byo.com/body/item/153-attack-of-the-hop-clones Som du ser, så er den faktisk sånn, og under oppskriften sier de "Thanks to Peter Zien of AleSmith for his extensive help in constructing this clone."
Det kan jo hende herr Zien er en stor humorist, selvfølgelig, men vi får prøve å tro det beste om ham. Likevel; jeg har vondt for å tro at denne oppskriften er resultatet av utallige finjusteringer der hver eneste ingrediens, og mengden derav, har sin helt nødvendige funksjon. Det virker mer som om gutta på bryggeriet har hatt en hyggelig kveld der de har mora seg litt med oppskriftblokka. Og så "wtf, lets brew it". Og noen uker seinere "hey guys, taste this shit that we threw together!"
Og sånn ble en vinner skapt, og selvfølgelig kan de ikke endre noe.
Sist redigert: