Seriøse podcasts

Jeg har prøvd å finne noen bra podcasts. Jeg har funnet noen som har interessant innhold, men generelt er det mye tull og tøys. Jamils  halvannentimers og mange andre er lite interessant. Basic brewing har en del bra eksperimenter og er verdt å høre på. Nå skal det sies at jeg kommer fra vinverdenen, som av og til kan bli vel seriøs med spytting etc,  men likevel. De fleste podcasts jeg finner er preget av fleip og småsnurrete programledere. Har noen tips om bra innhold uten tøv?

Elling
 
Elling skrev:
De fleste podcasts jeg finner er preget av fleip og småsnurrete programledere. Har noen tips om bra innhold uten tøv?

Elling

Det er jo som er bra med programmene til "The Brewing Network"; masse moro og bryggeinformasjon i en og samme pakke. Hører på The Session hver dag, og har lært masse (og ledd masse!!)
 
OyvindEG skrev:
Det er jo som er bra med programmene til "The Brewing Network"; masse moro og bryggeinformasjon i en og samme pakke. Hører på The Session hver dag, og har lært masse (og ledd masse!!)

+1

Startet i vinter på første podcast, og er snart ferdig med 2006-sesongen... Har med andre ord mange timer med godsaker "in store"! Perfekt for en som pendler 1,5 t hver dag  :ilike:
 
Elling skrev:
Jamils  halvannentimers og mange andre er lite interessant.

Synes det er rart at du synes Jamil Show (og Brew Strong?) er uinteressant. Begge disse er jo fulle av masse bra bryggeinformasjon, tips og triks osv, i tillegg til informasjon om hvordan de store gutta gjør det og hvordan gjenskape deres øl hjemme. Her er det og stort sett lite tull og tøys.

Men, hver sin smak da :)
 
Det kan være jeg skal gi det en sjanse til. Har bare hørt et par episoder av Jamil show. Det var veldig lange programmer og inneholdt lite annet enn en style fra boka hans. Det er bra med litt god stemning, men synes det blir i overkant noen ganger.

Har lastet ned noen andre enn Jamil show nå, så får vi se om det er bra.

Elling
 
The Jamil Show er antakeligvis den ressursen (uavhengig av format) jeg har lært aller mest av gjennom hele bryggekarriæren min. Hvis du begynner med de eldste programmene, er det litt mindre tøys... Han går gjennom en øltype i hvert program (begynte forøvrig med showet lenge før boka kom ut), og det følger med massevis av god generell info om brygging. Et av favorittshowene er saison-episoden. Brew Strong har også svært mye god info, delt opp etter tema.

Ellers er Brad Smiths Beersmith-podcasts ofte gode.
 
Og hvis du vil ha et humoristisk innslag i Jamil Show så velger du Rugbrød-episoden. Enormt artig.
 
Ser jeg surret litt. Jamil show er bra. Det er en annen fra brewing network som jeg tenkte på. Er nok den samme The session som OyvingOG hører på. Der har jeg hørt et par episoder på drøyt 3 timer som var så som så. Føler meg som en gammel gretten gubbe som ikke vil ha moro nå .

Uansett bra med tips på gode podcasts. Skal prøve disse andre også.

Elling
 
Tilbake
Topp