Ja det er en PT-100, men sikkert ikke av topp kvalitet. Jeg har uansett kjøpt en ny som egner seg bedre for vannbadprotto skrev:Sikker på sensoren du fikk med er ein PT-100? Er det ein "seriøs" PT-100 har den tre ledningar slik som den andre du har. Det er kanskje ein K-sensor? Bruksanvisninga er linka til på første sida i denne tråden, men det har du sikkert funne ut av
Ketil skrev:Til slutt: Hvordan autotune PID?
Ketil skrev:Mine PT100 har også bare to ledninger??????
Bjarte H skrev:Ketil skrev:Til slutt: Hvordan autotune PID?
Velg 3(?) under CTRL i SET-menyen. Det står hvordan du gjør det i bruksanvisningen. Du bør gjøre det så realistisk som mulig med væskemengder osv.
Krille skrev:Eg var litt kjapp da eg bestilte min Sestos D1S, og glemte å be om å få en VR variant. Har da en D1S-2R, og den passer jo ikke sammen med mitt ssr rele. Er det noe håp for denne modellen, eller bør eg bare bestille en ny en?
Edit: Eg er ikke så stø på lodding, eller elektronikk i det hele tatt
Takk for svar. Fiffig løsning, men litt tungvint. Får nok pensjonere denne PID'en og bestille ny. Kanskje den gamle kan brukes til noe annet prosjekt senereprotto skrev:Du kan bruke den. Men, med litt begrensing kanskje. Sjekk om du kan sette tidskonstanten for periodetida ned. Den er lang på varianten med releutgang (typisk 20 sec.) og kort på varianten med ssr-utgang (typ 0,5-4 sec).
Då vil releet klikke av/på oftare, og du kan styre SSR med ei ekstern spenningskjelde (mobillader?) gjennom kontaktsettet til releet.
Ellers går det sjølvsagt an å lodde litt inni og få drivspenningen til sjølve releet ut på skruterminalane og bruke dette til SSR. Releet inni kan då fjernast.
leander skrev:Da var jeg et skritt nærmere. Det virker ikke som buzzeren får nok strøm, Den blinker så vidt det er, men ingen lyd. Jeg har kobla sånn som Nord i starten av tråden her.
haraldh skrev:Hei,
Jeg holder på og oppgraderer utstyret mitt og skal bygge en HLT.
Jeg har anskaffet et element på 4500W noe som er litt i meste laget for den 16A kursen jeg bruker for øyeblikket.
Noen som vet om man kan justere denne PID'en justere slik at maks output blir feks 75% under automatisk kjøring? (inntil jeg kan koble meg på 20A)?
Noen som har lastet ned bruksanvisningen til denne? Det ser ut til at sestos sine sider ligger nede. Litt krise egentlig all den tid man har 3 stk i et skap...