SESTOS D1S-VR-220

Nord

 
Hei!

Noen som har denne PID'en?
Har noen spørsmål om alarmfunksjon.

Evt andr PID'er som har samme type alarmfunksjon.

Uansett; Klarer ikke å måle noen voltstyrke når alarmen er slått inn.
Derfor lurer jeg på, om portene til alarmen fungerer som en bryter som jeg kan kjøre en separat strømkilde gjennom?
Spørsmålet er da om det skal 220V eller 12V gjennom denne.

Link til bruksanvisning, PDF: http://sestos-hk.com/english/download/D1S-EN.pdf

Noen som har peil????
 
Ser på meg ut som du må kjøre egen spenning igjennom ja,er vel bare en potensialfri bryter. du kan belaste den med 3A 250V Maks.

Er bare å måle mellom pinnene ved alarm og uten alarm. Her kan du velge om du skal ha kontakt ved alarm NO. Normally Open. Eller ikke kontakt ved alarm NC.

Kenneth
 
Begynner å demre en slik løsning for meg også ja.
Så slik skal det se ut hvis jeg vil ha alarm når det faktisk er alarm?
 

Vedlegg

  • PID.bmp
    846,9 KB · Sett: 1.222
Da er det funnet kontakt på releet, så jeg kan ikke annet enn å forstå at denne skal ha egen strømforsyning.
Har i hele dag mailet med kineseren jeg kjøpte den av. Har nok vært litt missforståelser ute å gått, til tross for god engelsk (Til kinesisk og være).
Så er det om jeg skal stole på den høyst google-baserte bruksanvisningen (Selv om denne også er god, til kinesisk å være;-) ) og kjøre 220V på den...
 
Det står i bruksanvisningen at releet tåler følgende:

AC 250V 3A(Resistive load) Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC. 12V; Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Som vil si 3A på maks 250V. Så da kan du velge hvilken spenning du bruker på alarmen din..

Robin
 
Nå mikser du 2 forskjellige modeller.
Contact output(D1S-2R): AC 250V 3A(Resistive load) NO/NC.
                                    Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Som vilket er veldig oversiktlig og greit.

Jeg har denne:
SSR(D1S-VR): 12V; Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Ikke fullt så oversiktlig når jeg først så på dette. :)
Åpnet likegodt boksen nå, og kikket på releet. Min tvil ble ikke bedre av at det stod klistret 12V på den synlige siden.
Ved nærmere undersøkelse ser jeg 250V og 277V også klistret på et mindre tilgjengelig sted.
Google likegodt releet og fant denne infoen:

OMRON G5LA SERIES: FULLY SEALED POWER PCB RELAYS
653-G5LA-14-DC12 G5LA-14-DC12 E7 SPDT 12VDC 30mA

Specifications:
• Sub miniature: “Sugar Cube’’ relay with universal terminal footprint
• Conforms to VDE0435, UL508, CSA22.2, CQC
• High switching power: 10A 250VAC
• Withstands impulse of up to 4,500V
• Coil power consumption: 360mW
• Tracking resistance: CTI>250
• Contains no lead inside and features cadmium-free
contacts ensuring environment-friendly use
• Class F Classification
• Contact Rating: 10A @ 250VAC
(NO)/ 5A @ 125VAC (NO/NC)
 
Münsterjeger skrev:
Nå mikser du 2 forskjellige modeller.
Contact output(D1S-2R): AC 250V 3A(Resistive load) NO/NC.
                                   Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Som vilket er veldig oversiktlig og greit.

Jeg har denne:
SSR(D1S-VR): 12V; Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Ikke fullt så oversiktlig når jeg først så på dette. :)
Åpnet likegodt boksen nå, og kikket på releet. Min tvil ble ikke bedre av at det stod klistret 12V på den synlige siden.
Ved nærmere undersøkelse ser jeg 250V og 277V også klistret på et mindre tilgjengelig sted.
Google likegodt releet og fant denne infoen:

OMRON G5LA SERIES: FULLY SEALED POWER PCB RELAYS
653-G5LA-14-DC12 G5LA-14-DC12 E7 SPDT 12VDC 30mA

Specifications:
• Sub miniature: “Sugar Cube’’ relay with universal terminal footprint
• Conforms to VDE0435, UL508, CSA22.2, CQC
• High switching power: 10A 250VAC
• Withstands impulse of up to 4,500V
• Coil power consumption: 360mW
• Tracking resistance: CTI>250
• Contains no lead inside and features cadmium-free
contacts ensuring environment-friendly use
• Class F Classification
• Contact Rating: 10A @ 250VAC
(NO)/ 5A @ 125VAC (NO/NC)

Joda, 12V; Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Alarm relé #1 tåler 250V AC opp til 3A.

Edit: 2Alarm releet på din modell tåler 250V AC opp til 3A"

Hva det står på selve releet i boksen er ikke relevant, da det er loddet fast på kretskortet og kobberbanene osv ikke nødvendigvis kan belastes med det selve releet tåler.

Enig ;D ?
 
Det er også merket med 12 V spolespennin, 30 mA, 360 mW

3 A Resistive (Ohmsk- dvs. varmeovner, glødelamper) last er besetemt av hele apparatet som antydet.
 
Regin Smiður skrev:
Joda, 12V; Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Alarm relé #1 tåler 250V AC opp til 3A.

Edit: 2Alarm releet på din modell tåler 250V AC opp til 3A"

Hva det står på selve releet i boksen er ikke relevant, da det er loddet fast på kretskortet og kobberbanene osv ikke nødvendigvis kan belastes med det selve releet tåler.

Enig ;D ?

Joda, tror vi mener det samme. Jeg har bare tungt for det, og ekstra tungt når jeg er usikker. :p
Men, du nevner rele 2 (AL2). I PIDen er det bare ett rele.
For SSR ut er det bare en spole som dimmer til 12V, og digitalt rele.

Uansett: Kan jeg konkludere med at det er 220V buzzer og pilotlys jeg skal ha (Dette er det eneste releet skal styre. Altså ikke noe ampere og snakke om)? Og dermed koble nettspenning på alamreleet?

Kjenner dette er et vanvittig lærerikt prosjekt! :-D
 
Münsterjeger skrev:
Regin Smiður skrev:
Joda, 12V; Alarm 1 AC250V 3A(Resistive load) NO/NC.

Alarm relé #1 tåler 250V AC opp til 3A.

Edit: 2Alarm releet på din modell tåler 250V AC opp til 3A"

Hva det står på selve releet i boksen er ikke relevant, da det er loddet fast på kretskortet og kobberbanene osv ikke nødvendigvis kan belastes med det selve releet tåler.

Enig ;D ?

Joda, tror vi mener det samme. Jeg har bare tungt for det, og ekstra tungt når jeg er usikker. :p
Men, du nevner rele 2 (AL2). I PIDen er det bare ett rele.
For SSR ut er det bare en spole som dimmer til 12V, og digitalt rele.

Uansett: Kan jeg konkludere med at det er 220V buzzer og pilotlys jeg skal ha (Dette er det eneste releet skal styre. Altså ikke noe ampere og snakke om)? Og dermed koble nettspenning på alamreleet?

Kjenner dette er et vanvittig lærerikt prosjekt! :-D

Ja, det er overhodet ikke noe problem.
 
Takker for hjelpen! :)
Tenkte først jeg hadde fått en defekt modell, men når 2 PIDer oppførte seg på samme måten ante jeg ugler i mosen. ;-)

Takk igjen!
 
Driver og skal montere sensoren til en slik i HLT-en min, og lurte på hvordan dere har gjort det.
Jeg tviler egentlig på om gjennomføringen er vanntett (K-sensor).
 
magne1972 skrev:
Driver og skal montere sensoren til en slik i HLT-en min, og lurte på hvordan dere har gjort det.
Jeg tviler egentlig på om gjennomføringen er vanntett (K-sensor).

Jeg har koblet K-sensoren inn på et t-stykke fra utaket av HLT og MLT
 
FrodeNor skrev:
Jeg har koblet K-sensoren inn på et t-stykke fra utaket av HLT og MLT

Ok, den holder tett?
Jeg skal montere den i veggen på HLT ved uttaket til pumpen opp til meskedunken.
Hvis sensoren er tett er det bare å finne en mutter som passer, og en o-ring, så er saken biff....
 
magne1972 skrev:
FrodeNor skrev:
Jeg har koblet K-sensoren inn på et t-stykke fra utaket av HLT og MLT

Ok, den holder tett?
Jeg skal montere den i veggen på HLT ved uttaket til pumpen opp til meskedunken.
Hvis sensoren er tett er det bare å finne en mutter som passer, og en o-ring, så er saken biff....

Det holder tett. Har på gjengetape.
Jeg har skrudd på 1/2" t-stykke etter kuleventilen
Jeg bruker 1/2" K-type sensor og slangenippel, som er skrudd på t-stykket.
 
Jeg har nettopp kjøpt en slik Sestos, men sliter med å få den til å fungere.

Til nå har jeg kun koblet strøm til PID'en for å sjekke temperatur, ikke montert noe SSR osv. Sensoren som var med var en PT100 med bare to ledninger. Den viste omtrent romtemperatur da jeg koblet den til, men det viste seg å være en tilfeldighet. Jeg la den i varmt vann (ca. 70 grader), uten at vannet var i kontakt med noen ledninger, og den steg da svææært sakte opp til ca. 20 grader. I dag fikk jeg en sånn PT100 sensor i postkassen, altså med tre ledere. Den viser enda mer forskrudde verdier og ligger i overkant av 600 grader når den holder romtemperatur, men den responderer i det minste når den blir varmet opp.

Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få greien til å funke, eller er det rett og slett noe galt med den, og hvordan skal en tre-leder kobles korrekt?
 
Du må sette korrekte parametre for sensoren, og lederene må selvfølgelig kobles til riktig.
Har ikke dette foran meg nå, men det finner du raskt med google. )
 
Hehe, ja jeg fant løsningen for 2 min. siden. Tenkte at den stod innstilt på PT100 siden den ble levert med en slik sensor, evnt. at den "skjønte" hvilken sensor som ble koblet til. Litt treg i pappen må man være noen ganger ;D
 
Sikker på sensoren du fikk med er ein PT-100? Er det ein "seriøs" PT-100 har den tre ledningar slik som den andre du har. Det er kansje ein K-sensor? Bruksanvisninga er linka til på første sida i denne tråden, men det har du sikkert funne ut av :)
 
Tilbake
Topp