Sett for oksygenering av vørter

Jeg ser bryggeland selger et komplett sett for oksygenering av vørter til en svært hyggelig pris!
Er det noen som har erfaring med dette produktet?

http://bryggeland.no/oksygen-sett-regulator-flaske-og-sten.html
 
Ser identisk ut med regulatoren fra Welduk og oksygenflaska fra Jula som jeg har i mitt oppsett. Funker som bare det  :)
 
bozo skrev:
Rutof skrev:
Bruker det samme. Kjøpt fra Clas ohlsen. Mye rimeligere :)

Er på utkikk etter det samme.

Får du slik på clas, finner ikke det på nettsiden?

Det står ikke på nettet. Kanskje flasken står, men ikke regulatoren.

Du må sende Mail til de og bestille. Tar ca. 1 uke så for du sms at du kan hente.
 
Larzan skrev:
Ser identisk ut med regulatoren fra Welduk og oksygenflaska fra Jula som jeg har i mitt oppsett. Funker som bare det  :)

+1

Har så og si nøyaktig samme oppsett (flaske + regulator fra jula, samt stein fra morebeer og litt overganger fra biltema), bortsett fra at jeg har også et flowmeter.

Funker som snus! Prisen hos Bryggeland er det vel heller ikke noe å si på, mitt oppsett kom på så og si den samme prisen (men da med flowmeter).

http://bryggerlauget.blogspot.no/2013/07/nytt-bryggeri-oksygenering.html
 
Takk for svar, da blir det nok et sånt sett!
Hvor mye oksygen doserer dere på et brygg? Ser det står 1 minutt på bryggeland sine sider, men det er vel avhengig av hvor mye åpning du har på regulatoren?
 
Det blir jo litt unøyaktig uten flowmeter, men optimal mengde er vel 8-10 ppm oksygen. Med en 0.5 micron stein og flow rate på 1 liter o2 per min så er ca 1 minutt passe.
 
TrondR skrev:
Jeg ser bryggeland selger et komplett sett for oksygenering av vørter til en svært hyggelig pris!
Er det noen som har erfaring med dette produktet?

http://bryggeland.no/oksygen-sett-regulator-flaske-og-sten.html

Bryggeland har lovet å ringe meg i ca 3 mnd ang dette settet.  >:D
Hver gang jeg er innom butikken får jeg beskjed om at det er rett rundt hjørnet eller at det er kommet men ikke pakket ut.
"ringer deg i løpet av noen dager"
 
agedahl skrev:
TrondR skrev:
Jeg ser bryggeland selger et komplett sett for oksygenering av vørter til en svært hyggelig pris!
Er det noen som har erfaring med dette produktet?

http://bryggeland.no/oksygen-sett-regulator-flaske-og-sten.html

Bryggeland har lovet å ringe meg i ca 3 mnd ang dette settet.  >:D
Hver gang jeg er innom butikken får jeg beskjed om at det er rett rundt hjørnet eller at det er kommet men ikke pakket ut.
"ringer deg i løpet av noen dager"

Står at de er tom :)
 
Rutof skrev:
agedahl skrev:
TrondR skrev:
Jeg ser bryggeland selger et komplett sett for oksygenering av vørter til en svært hyggelig pris!
Er det noen som har erfaring med dette produktet?

http://bryggeland.no/oksygen-sett-regulator-flaske-og-sten.html

Bryggeland har lovet å ringe meg i ca 3 mnd ang dette settet.  >:D
Hver gang jeg er innom butikken får jeg beskjed om at det er rett rundt hjørnet eller at det er kommet men ikke pakket ut.
"ringer deg i løpet av noen dager"

Står at de er tom :)

Jada.
Men når de gang etter gang etter gang forteller at det er rett rundt hjørnet, på lagret i en pappeske etc
så mister jeg litt respekten for en ellers meget bra butikk.
 
agedahl skrev:
Rutof skrev:
agedahl skrev:
TrondR skrev:
Jeg ser bryggeland selger et komplett sett for oksygenering av vørter til en svært hyggelig pris!
Er det noen som har erfaring med dette produktet?

http://bryggeland.no/oksygen-sett-regulator-flaske-og-sten.html

Bryggeland har lovet å ringe meg i ca 3 mnd ang dette settet.  >:D
Hver gang jeg er innom butikken får jeg beskjed om at det er rett rundt hjørnet eller at det er kommet men ikke pakket ut.
"ringer deg i løpet av noen dager"

Står at de er tom :)

Jada.
Men når de gang etter gang etter gang forteller at det er rett rundt hjørnet, på lagret i en pappeske etc
så mister jeg litt respekten for en ellers meget bra butikk.

Enig. Kjøp fra CO :)
 
agedahl skrev:
Rutof skrev:
agedahl skrev:
TrondR skrev:
Jeg ser bryggeland selger et komplett sett for oksygenering av vørter til en svært hyggelig pris!
Er det noen som har erfaring med dette produktet?

http://bryggeland.no/oksygen-sett-regulator-flaske-og-sten.html

Bryggeland har lovet å ringe meg i ca 3 mnd ang dette settet.  >:D
Hver gang jeg er innom butikken får jeg beskjed om at det er rett rundt hjørnet eller at det er kommet men ikke pakket ut.
"ringer deg i løpet av noen dager"

Står at de er tom :)

Jada.
Men når de gang etter gang etter gang forteller at det er rett rundt hjørnet, på lagret i en pappeske etc
så mister jeg litt respekten for en ellers meget bra butikk.

Jeg har inntrykk av at det er mye som er utsolgt på nettsidene deres. Det er jo min lokale bryggebutikk så jeg vil jo støtte de. Men ble litt halvlei da alt jeg skullle ha tak i for å montere kraner og gjennomføringer etc måtte ventes på en dag eller to. Ellers har de aldri hatt noen form for krystall-malt når jeg har vært innom og spurt, det får en til å ty til konkurrentene.

Men ellers er kundeservicen veldig bra synes jeg, hyggelige folk som er nysgjerrige på hva du skal brygge og gir deg tips, selv om det er litt for mye mersalg ute og går, men det er vel forståelig. Man driver butikk for å tjene penger. Men som sagt, bra folk i min lokale butikk iallefall, tommel opp for det.
 
Miguel skrev:
Jeg har inntrykk av at det er mye som er utsolgt på nettsidene deres. Det er jo min lokale bryggebutikk så jeg vil jo støtte de. Men ble litt halvlei da alt jeg skullle ha tak i for å montere kraner og gjennomføringer etc måtte ventes på en dag eller to. Ellers har de aldri hatt noen form for krystall-malt når jeg har vært innom og spurt, det får en til å ty til konkurrentene.

Men ellers er kundeservicen veldig bra synes jeg, hyggelige folk som er nysgjerrige på hva du skal brygge og gir deg tips, selv om det er litt for mye mersalg ute og går, men det er vel forståelig. Man driver butikk for å tjene penger. Men som sagt, bra folk i min lokale butikk iallefall, tommel opp for det.

Pris deg lykkelig for at du har ei bryggesjappe i nærheten. For meg er nærmeste sjapper drøyt 1,5 timer unna. Da må brygging planlegges i god tid. Savner den tida jeg bodde rett ved Vestbrygg i Bergen...

Samtidig: Mersalg er vel noe av det som driver butikker. Men jeg er veldig sær på at jeg skal ha hjelp når jeg er i en butikk, jeg skal ikke bli «pålurt» noe jeg ikke trenger. Jeg har aldri vært tilbake i den klesbutikken som solgte meg ei skjorte som var for stor, for eksempel... Balansegangen mellom mersalg og feilsalg er vel smal.
 
Handler mye hos Bryggeland i Oslo og Lillestrøm. Servicen er helt fantastisk. De løser alt alltid. Det har hendt de har glemt å ringe tilbake innen rimelig tid. Da ringer jeg bare opp. Vet hvordan det kan være når det er hektisk. Synes også de er litt mye utsolgt innimellom, men sjekker bare på nettet i forveien, og da vet jeg hvilken butikk som har hva.

Elling
 
Har kjøpt settet fra bryggeland, men flowmeteret har ennå ikke kommet fra China. Prøvde meg på en kølsch i dag og brukte oksygen uten flowmeter, men regulatoren måtte åpnes helt før jeg synes det kom nok ut til at det var synlig. Er det vanligt at regulatoren må åpnes helt? Har jeg mon fått nok oksygen i vørteren (22l) med en åpningstid på 1min og 10 s?
 
Har kjøpt settet fra bryggeland, men flowmeteret har ennå ikke kommet fra China. Prøvde meg på en kølsch i dag og brukte oksygen uten flowmeter, men regulatoren måtte åpnes helt før jeg synes det kom nok ut til at det var synlig. Er det vanligt at regulatoren må åpnes helt? Har jeg mon fått nok oksygen i vørteren (22l) med en åpningstid på 1min og 10 s?

Min må også åpnes 100% før det kommer ut luft. Demonterer også regulatoren etter bruk da jeg opplevde at den plutselig bestemte seg for å lekke litt imellom slagene.
 
Tilbake
Topp